Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل:

پیشرفت فیزیکی 88 درصدی پروژه سد خاکی پیله سحران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل، از پیشرفت فیزیکی 88 درصدی پروژه سد خاکی پیله سحران شهرستان اردبیل خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 88 درصدی پروژه سد خاکی پیله سحران

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، بهروز آقازاده درجریان بازدید از سد یاد شده گفت: پروژه سد پیله سحران از پروژه‌های مهم این شهرستان است که مدت طولانی به حالت رکود قرار داشت و با پیگیری‌های جدی ریاست جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، عملیات راکد و توقف یافته اجرای سد پیله سحران مجددا فعال سازی شده است.

او اظهار کرد: سد خاکی پیله سحران از نوع ذخیره‌ای با ارتفاع 10 مترو طول تاج حدود1080متر و ظرفیت مفید 5 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی حدود 7 میلیون متر مکعب با هزینه‌کرد بالغ بر 39 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 88 درصدی رسیده و عملیات خاکی، ریپ راپ، زهکش و فیلتر با اعتبار بالغ بر 27میلیارد ریال در حال اجرا و تکمیل است.

آقازاده افزود: این سد  به منظور توسعه آبیاری اراضی کشاورزی و مقابله با خشکسالی‌های اخیر و احتمالی آینده و با هدف تکمیل نیاز آبی مزارع به مساحت 2 هزار و 900 هکتار از اراضی پایاب خود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آقازاده افزود: با اجرای خط انتقال آب سد پیله سحران به اراضی و تجمیع آب سد با آب چاه‌ها در جهت استفاده کمتر از آب‌های زیر زمینی که سطح آن روزبروز کاهش می‌یابد، به خصوص در روستاهایی که از نظر تامین آب در مضیقه هستند، در دست بهره‌برداری زارعان قرار خواهد گرفت و شاهد افزایش تولید در اراضی زراعی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید