Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

افزایش 145هکتاری گلخانه‌های استان تهران تا پایان امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تعهد استان در احداث و نوسازی گلخانه‌ها در سال جاری به وزارت جهاد کشاورزی 145 هکتار است که تاکنون 74هکتار از این میزان محقق شده است.

افزایش 145هکتاری گلخانه‌های استان تهران تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، ذوالفقاری در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و قارچ سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مدیران شهرستانی با تلاش و همکاری فرمانداران و نمایندگان مجلس شهرستان‌ها در جهت رفع موانع موجود بر سر راه توسعه گلخانه‌ها بیشتر تلاش کنند .

او بر مراقبت لحظه‌ای در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان‌ها تأکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه بابیان اینکه استان ، رتبه نخست کشوری توسعه گلخانه‌ها را در سال گذشته داشت، بر فعالیت، تلاش و پیگیری برای دستیابی به توفیقات بیشتر تا پایان سال تأکید کرد.

عامری در خصوص طرح‌های متقاضی سامانه کارا در بخش گلخانه‌ای گفت: 123طرح به مبلغ 169میلیارد و 500 میلیون تومان معرفی‌شده به بانک، 26 طرح مصوب بانک به مبلغ 17 میلیارد و 800 میلیون تومان و 15 طرح عقد قرارداد شده با بانک به مبلغ 20 میلیارد تومان در بخش طرح‌های گلخانه و قارچ متقاضی سامانه کارا در استان تهران داریم.

او به بازدید مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها ، گیاهان دارویی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و یکی از گلخانه داران از دهکده گل و گیاه پیشوا اشاره کرد و گفت: برتری کشت گلخانه به کشت در فضای باز، نقش گلخانه‌ها در ارزآوری و همکاری در جذب تسهیلات کارا در این حوزه مورد تأکید قرار گرفت.

عامری با استقبال از طرح ایجاد بازارچه محلی فروش سبزی و صیفی در منطقه 18 تهران گفت: علاوه بر بازارچه، نمایشگاه دائمی گل و گیاه نیز ایجاد خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان نیز با تأکید بر اهمیت بازاریابی پیش از تولید گفت: باید از تولید محور بودن فاصله بگیریم و مطالعه بازار و توجیه اقتصادی را از اقدامات آغاز هر طرح و پروژه‌ای قرار دهیم.

خلیلی از مدیران خواست تا تولیدکنندگان مطرح و علاقه‌مند به حوزه صادرات را برای شرکت در جلسه توجیهی نمایشگاه ایران اکسپو2018 که با حضور 69 کشور مهرماه امسال درشهرآفتاب برگزار خواهد شد، اعلام کنند.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان خواستار پیگیری متقاضیان گلخانه برای تشکیل پرونده  تکمیل مدارک در بانک شد و گفت: 26میلیارد طرح مصوب در بانک‌ها داریم که 5 میلیارد پرداخت‌شده است که نیازمند پیگیری پرونده‌ها در بانک‌ها توسط تمام مدیران است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان تهران نیز از فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم حصار گلی ازجمله لوله‌کشی گاز از کنار بزرگراه خبر داد.

مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تهران، پردیس، رباط‌کریم، شمیرانات و قرچک با حضور در این جلسه در خصوص توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و قارچ و جذب تسهیلات مکانیزاسیون در حوزه مدیریتی خود توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید