Iranian Agriculture News Agency

توسط تعاون روستایی شهرستان همدان انجام شده است؛

خرید12 هزار تن گندم از کشاورزان همدانی

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان همدان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم میلیارد 156ریال محصول توسط شبکه تعاون روستایی به مباشرت از شرکت بازرگانی ایران از کشاورزان همدانی خریداری شده است.

خرید12 هزار تن گندم از کشاورزان همدانی

مسعود سعیدی توانا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا  گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم  156میلیارد ریال محصول توسط شبکه تعاون روستایی به مباشرت از شرکت بازرگانی ایران از کشاورزان همدانی خریداری شد.

سعیدی توانا افزود: امسال توسط شبکه تعاون روستایی در این شهرستان 12 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان با نرخ تضمینی توسط 4 مرکز خریداری شد.

او ادامه داد: به دلیل افزایش بارندگی ها در سال زراعی جاری تولید غلات در استان همدان در حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است اما به دلیل کاهش مراکز خرید تضمینی تعاون روستایی توسط شرکت بازرگانی ایران خرید تضمینی توسط تعاونی ها کاهش یافته است.

او با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلو یک هزار و 300 تومان است گفت: به دلیل مشکلات عدم حمل گندم از سوی شرکت بازرگانی ایران نمایندگی استان همدان تا کنون تنها دو هزار و 500  تن از 12هزار تن گندم خریداری شده حمل شده که این امر کشاورزان را دچار مشکلاتی کرده است.

سعیدی عنوان کرد: گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی شهرستان همدان در انبارهای چند منظوره نگهداری شده و امسال به هیچ وجه ذخیره گندم در فضای باز صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید