Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

سهم 33 درصدی کشاورزی در اشتغال استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان را 33.5 درصد اعلام کرد.

سهم 33 درصدی کشاورزی در اشتغال استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، حسین جعفری در کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه دستگاه اجرایی در توسعه» گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی در این استان 96 هزار نفر بوده است. همچنین سهم بخش کشاورزی در این استان، 33.5 درصد بوده است. سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی 26.7 درصد است و تولید سالانه محصولات کشاورزی استان به‌طور متوسط 2.5 میلیون تن است.

جعفری با اشاره به چندوجهی بودن فعالیت‌های کشاورزی، بهره‌مندان این بخش را آحاد مردم جامعه برشمرد و تصریح کرد: بخش کشاورزی در تعامل و ارتباط مستقیم با مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در توسعه پایدار ازجمله آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست است و این عوامل بیش‌ترین اثرپذیری را از فعالیت‌های بخش کشاورزی دارند.

او به نقش و جایگاه بالای بخش کشاورزی به دلیل گستردگی فعالیت‌های آن اشاره و هماهنگی بین اجزای آن را ضرورتی انکارناپذیر دانست و بیان داشت: توسعه بخش کشاورزی منوط به وجود متولی و دستگاهی توسعه‌یافته است و توسعه‌یافتگی سازمان جهاد کشاورزی نیز تأثیر بسیار مهمی بر توسعه سایر بخش‌های اقتصادی و تولیدی دارد.

او مشارکت در انجام کارهای گروهی، هماهنگی درون و برون‌سازمانی، دانش‌بنیانی سازمان و تعهد سازمانی را ازجمله شاخص‌‎های توسعه‌یافتگی سازمانی برشمرد و تصریح کرد: نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین و باارزش‌ترین موجودی و دارایی یک سازمان محسوب می‌شود.

جعفری مسئولیت گریزی، بی‌انضباطی اداری و بی‌انضباطی مالی را نیز به‌عنوان سه شاخص توسعه‌نیافتگی سازمانی تشریح کرد و با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه کردها اضافه کرد: صرفه‌جویی و درست مصرف کردن نه یک اجبار بلکه باید به‌عنوان یک ارزش تلقی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش بهره‌وری را رکن اصلی توسعه بخش کشاورزی دانست و اقدامات اجرایی در راستای ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های آب، خاک، انرژی، پایه ژنتیکی عوامل تولید، مکانیزاسیون و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی استان را تشریح کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید