Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه خبر داد:

سهم 98 درصدی خراسان جنوبی در عناب تولیدی کشور

ثبت بزرگ‌ترین کلکسیون عناب کشور با ۳۴ اکوتیپ در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با اعلام اینکه خراسان جنوبی 98 درصد عناب تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است، از ثبت بزرگ‌ترین کلکسیون عناب کشور با 34 اکوتیپ از هفت استان در این شهرستان خبر داد.

سهم 98 درصدی خراسان جنوبی در عناب تولیدی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در بیرجند مریم جوادی بایگی افزود: در این کلکسیون که از سال 87 آغاز به کار کرد، ارقام عناب سراسر کشور جمع آوری شده است.

جوادی بایگی اظهار کرد: تعداد 34 اکوتیپ عناب از استان‌های لرستان، مازندران، گلستان، اصفهان، قم، فارس، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در این کلکسیون کاشت شده است.

او گفت: این ارقام از مناطق مختلف از جمله عربخانه نهبندان، آسفیچ سربیشه، درح، شهررضا اصفهان، کنگان سربیشه، تجنود قاین، بیرجند، درخش درمیان، کوهپایه اصفهان، قم، بردسکن کاشمر، مقام ساری، جویبار، عنبرستان سبزوار، کلاله چشمه آغسو، گزیک درمیان، گیوک و الغور بیرجند، کلکسان نوغاب، الیگودرز و کازرون شیراز جمع آوری شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه بیان کرد: افزایش و حفظ ژرم پلاسم عناب در خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید عناب کشور، بررسی سازگاری گونه‌های مختلف عناب و مقایسه صفات مورفولوژیکی آنها، انتخاب ارقام برتر با توجه به نیاز و ایجاد محیط آموزشی و پژوهشی از جمله اهداف ایجاد کلکسیون عناب در این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید