Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

رشد دو برابری خرید گندم از کشاورزان استان زنجان

بهره‌برداری از فاز اول سیلوی ذخیره‌سازی گندم ماهنشان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون 162 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 2 برابری دارد.

رشد دو برابری خرید گندم از کشاورزان استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، حسین جعفری در مراسم افتتاح فاز اول نخستین سیلوی ذخیره‌سازی گندم شهرستان ماه‌نشان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته امسال میزان خرید گندم از کشاورزان استان زنجان به 300 هزار تن می‌رسد.

جعفری میزان تولید گندم شهرستان ماه‌نشان در سال جاری را 35 هزار تن اعلام  و بیان کرد: شهرستان ماه‌نشان تنها شهرستان در استان زنجان است که سیلوی استاندارد متناسب با ظرفیت تولید ندارد و این از مشکلات اساسی کشاورزان ماه‌نشانی محسوب می‌شود.

جعفری اضافه کرد: به‌منظور حل این مشکل علی‌رغم ممنوعیت احداث سیلوی جدید در کشور با هماهنگی‌های انجام‌گرفته با وزارت جهاد کشاورزی مجوز ساخت سیلوی 40 هزار تنی ذخیره‌سازی گندم در شهرستان ماه‌نشان اخذ شد و هم‌اکنون فاز نخست این سیلو با ظرفیت 10 هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد.

او با تأکید بر لزوم سرعت بخشی به روند تکمیل پروژه و تسریع در احداث فازهای بعدی آن خاطرنشان کرد: ظرفیت سیلویی استان زنجان از 352 هزار تن در سال 92 به 611 هزار تن در سال جاری افزایش پیداکرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: استان زنجان سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت گندم دیم بوده و طی چهار سال اخیر حدود 175 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی استان هزینه شده که شهرستان ماه‌نشان سهم 6 میلیارد تومانی از این میزان دارد.

جعفری یکی از دغدغه‌ها و مباحث مطرح‌شده از سوی کشاورزان را عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری عنوان کرد و افزود: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم افرایش پیدا نکرد و امید است با رایزنی‌هایی که انجام خواهد گرفت سال آتی قیمت خرید تضمینی متناسب با نرخ تورم باشد.

گفتنی است؛ مساحت کل سیلوی ذخیره‌سازی گندم شهرستان ماه‌نشان ۱۰ هزار مترمربع و مساحت زیربنای آن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده و با افتتاح آن برای ۲۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

برای احداث فاز نخست این پروژه بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید