Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

تولید 50 هزار تن محصولات گلخانه‌ای درسیستان و بلوچستان

مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، از تولید سالانه 50 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

تولید 50 هزار تن محصولات گلخانه‌ای درسیستان و بلوچستان

اردشیر شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگارایانا در زاهدان با اشاره به اینکه امسال بالغ‌بر 880 میلیارد ریال از محل فروش محصولات گلخانه‌ای عاید کشاورزان سیستان و بلوچستان شده است افزود:در استان 248 هکتار فضای گلخانه‌ای وجود دارد که سالانه 50 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل خیار،گوجه‌فرنگی،فلفل،بادمجان،کدو و توت‌فرنگی برداشت و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

شهرکی گفت: فضای گلخانه‌ای به‌صورت کنترل‌شده بوده و انتقال کشت محصولات آب بر همچون سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه، صرفه‌جویی 10 تا 12 برابری  آب را به همراه دارد.

اوفزود:همه‌ساله کاشت خیار گلخانه‌ای درسیستان و بلوچستان از پایان مردادماه آغاز و برداشت آن پس از40 روز تا اردیبهشت‌ماه سال بعد ادامه دارد.

شهرکی متوسط برداشت خیار در هر هکتار از گلخانه‌های استان را200 تن اعلام کرد و افزود: بیش از 700 نفر در کار تولید این محصول در سطح سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

اوافزود: محصول خیار گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان علاوه بر تأمین مصرف استان به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود 

این مقام مسئول عنوان کرد: کاهش مصرف آب،  استقبال خوب خریداران، افزایش 15برابری محصول در مقایسه با کاشت آن در فضای باز از علل استقبال کشاورزان به کاشت این محصول در فضای گلخانه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید