Iranian Agriculture News Agency

برای ارتقا سلامت محصولات کشاورزی؛

۵۳۰ نفر آموزش می‌بینند

تولید محصولات گواهی شده، اولویت راهبردی است

برای اولین بار در استان فارس دوره آموزشی، ویژه مسئولین فنی و کارشناسان آزمایشگاه‌های آب و خاک برگزار شد.

۵۳۰ نفر آموزش می‌بینند

به گزارش خبرنگار ایانا از شیراز، مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت تولید محصول گواهی شده از راهبردی‌ترین برنامه توسعه پایدار است، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه "طرح ارتقا سطح سلامت حفظ نباتات، ترویج و تحقیقات" با مشارکت این دفتر دوره‌های آموزشی برگزار شد.

محمد مهدی غیاثی افزود: برای اولین بار در استان فارس، کارشناسان آزمایشگاه‌های آب و خاک سراسر استان ، با تدریس متخصص استاندارد از سازمان ملی استاندارد پژوهشگاه استاندارد آموزش دیدند.

او از مباحث مطرح شده به استاندارد‌‌های کشاورزی از جمله GAP روش نمونه برداری از خاک، آب و گیاه و استفاده از تجارب پیشکسوتان آزمایشگاه‌های آب و خاک استان مطرح کرد.

غیاثی در پایان گفت: با هدف توسعه هر چه علمی‌تر کاشت محصولات گواهی شده، آموزش بیش از 530 نفر در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 260 نفر طی دو دوره 4 و 1 روزه آموزش دیده‌اند و در نیمه دوم مردادماه ادامه برنامه آموزشی اجرایی می‌شود.

 شایان ذکر است که استان فارس از استان‌های پیشرو در تولید محصول گواهی شده است که به منظور پیشبرد اهداف سازمانی و با توجه به پتانسیل‌های مثبت موجود حتی برنامه توسعه کشت محصولات ارگانیک را در دستور کار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید