Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا مطرح شد:

درآمد میلیاردی زنبورداران سیستان و بلوچستان

زنبورداری در این استان برای ۲۴۵ نفر اشتغال ایجاد کرد

پارسال زنبورداران سیستان وبلوچستان درآمدمیلیاردی کسب کردند. فعالیت‌های زنبورداری در سیستان و بلوچستان به دلیل تنوع آب و هوایی و بهره‌مندی زنبورها از گیاهان دارویی توانسته زمینه اشتغال‌زایی 245 نفر در استان رافراهم کند.

درآمد میلیاردی زنبورداران سیستان و بلوچستان

 

به گزارش ایانا در سیستان وبلوچستان،  تولید عسل ارگانیک و بدون استفاده از شکر و دخالت‌های بشر درسیستان وبلوچستان، توانسته مشتریان پر و پا قرص بین‌المللی و داخلی را که سود مناسبی عاید زنبورداران  می‌شود، به خود جذب کند.

سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: درحال حاضر 5 هزار 800 کلنی زنبورعسل در استان وجود دارد که از این تعداد کلنی درسال گذشته 48 تن عسل تولید و روانه بازار مصرف استان و کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

حسین سرابندی افزود: زنبورداران سیستانی وبلوچستانی با تولید و عرضه این مقدار عسل 3 میلیارد تومان درآمد کسب کردند .

او بابیان اینکه بیشترین عسل تولیدی سیستان و بلوچستان در فصل بهار است افزود : به علت متغیر بودن وضعیت آب و هوا و سطح پوشش گل و گیاه در استان، همه ساله مقدار عسل تولید شده ابتدای مهر ماه محاسبه می شود.

سرپرست بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان، به پرورش زنبور عسل در شهرهای زاهدان، زابل، زهک، ایرانشهر،دلگان، نیکشهر و خاش اشاره کرد و گفت: عسل تولیدی استان به دلیل تنوع آب و هوایی و بهره مندی زنبورها از گیاهان دارویی از مرغوبیت خوبی برخورداراست .

او با اشاره به اینکه بیش از 245 نفر به صورت مستقیم در زمینه صنعت زنبورداری دراستان مشغول به کار هستند، افزود:پیش بینی می شود امسال ازاین میزان کندو ، بیش از51 تن عسل درسیستان وبلوچستان تولید و روانه بازارهای داخل و خارج از کشور شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید