Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات زرعی، باغی و دامی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان جزو 10 استان برتر در سطح کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی است به طوری که 4 میلیون تن محصولات زراعی و باغی و دامی در این استان تولید می‌شود.

تولید سالانه 4 میلیون تن محصولات زرعی، باغی و دامی در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در نشست مجمع نمایندگان استان افزود: یکی از شاخص‌هایی که جهاد کشاورزی برای ارتقای آن تلاش می‌کند توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای است که برای رسیدن به این مهم نیازمند است اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

 به گفته وی برای توسعه شهرک‌های گاخانه‌ای در استان نیازمند حمایت همه جانبه و تخصیص اعتبارات ویژه مسئولین هستیم.

خمسه به موقعیت استان قزوین  در تولید محصولات کشاورزی اشاره و اظهار کرد: از سال 94 کلیه مراکز و روستاهای سطح استان پهنه بندی شده و 114 پهنه در استان وجود دارد که خدمات کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارند .

خمسه تصریح کرد: در حال حاضر 80 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی استان فعالیت دارند .

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت آب در کشاورزی و لزوم استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی اشاره کرد و گفت : از سال 74تا 94 سطح کل اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در استان 25 هزار و 165 هکتار است.

خمسه اضافه کرد: طی سال‌های 95 و 96 سطح اجرای سامانه‌های نوین آبیاری 8 هزار و 892هکتار است که نزدیک به 10 هزار هکتار نیز ظرف امسال به پایان خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول؛ تاکنون 1600 کیلومتر لوله گذاری جهت انتقال آب اراضی پایاب چاههای کشاورزی انجام شده که 100 کیلومتر آن در سال 96 و 97 انجام شده است.

خمسه خاطر نشان کرد: تاکنون د راین طرح  8 هزار و 965 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که از این قزوین حیث با استانهای بزرگی مثل فارس، اصفهان و خراسان رضوی برابری می‌کند.

این مقام ارشد بخش کشاورزی استان از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت بیشتر از بخش کشاورزی و بهره ‌برداران این بخش شد.

پدیدآورنده: علی پیرولی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید