Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا:

مرغداری‌های خسارت دیده استان تهران از آنفلوانزا به چرخه تولید بازگشتند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به فعالیت 600واحد مرغداری در استان اظهار داشت: تمام مرغداری های استان تهران علیه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان واکسینه می شوند واغلب مرغداری های خسارت دیده استان تهران ناشی از آنفولانزا به چرخه تولید بازگشت

 مرغداری‌های خسارت دیده استان تهران از آنفلوانزا به چرخه تولید بازگشتند

کریم  ذوالفقاری  در گفت‌وگو با ایانا در تهران، با اشاره به فعالیت 600واحد مرغداری در استان گفت: 345 واحد مرغ گوشتی و 134 واحد مرغ تخمگذار در سطح استان وجود دارد که با احتساب واحدهای پولت بیش از 600واحد مرغداری فعال در استان تهران داریم که بخش عمده ای از نیاز استان و کشور را تامین می کند.

وی ادامه داد: استان تهران با تولید سالانه 170 هزار تن تخم مرغ جایگاه نخست کشور را دارد اما سال گذشته در پی شیوع انفلوانزا خسارت زیادی به استان وارد شد.

ذوالفقاری با اعلام آمار خسارت وارده اظهار داشت: بیش از 3میلیون و 600 هزار قطعه مرغ به ویژه مرغ تخمگذار بر اثر آنفولانزا در سال گذشته معدوم شد که افزایش قیمت تخم مرغ را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: طبیعی است که به دلیل آنفولانزا وزارت جهاد کشاورزی محبور به واردات این محصول برای تامین نیاز داخلی شد که تا پایان تعطیلات عید ادامه داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه واحدهای ما به چرخه تولید بازگشتند، افزود: باتوجه به نامگذاری شعار سال به نام حمایت از کالای ایرانی و بنای کشاورزی بر امنیت غذایی و خودکفایی، در حال حاضر برخی واحدهای زیان دیده به چرخه تولید بازگشتند که عمدتا تولیدکننده مرغ گوشتی هستند اما آغاز فعالیت دوباره واحدهای مرغ تخمگذار به دلیل الزامات خاص بهداشتی کمی زمانبر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تخم مرغ واردانی در بازار نداریم و نیاز استان تهران از تخم مرغ داخلی تامین می شود.

ذوالفقاری با تاکید بر تلاش مسئولان استان برای جلوگیری از خسارات آتی ناشی از آنفولانزا گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری و افزایش میزان خسارت به تولیدکنندگان کلاسهای آموزشی مقابله با بیماری برای کارگران و مالکان واحدهای مرغداری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم میزان تولید را در همین میزان حفظ کنیم و برای رسیدن به این هدف، از ابتدای خرداد کمیته کاری برای جلوگیری از شیوع بیماری در سال زراعی جدید و مهار آن تشکیل شده که برگزاری دوره آموزشی در سه سطح کارگران مرغداری، مدیران مرغداری و مهندسان فنی و واکسیناسیون واحدها از برنامه های در دست اجرای این کمیته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه امکان تامین واکسن برای تمام واحدهای مرغداری وجود دارد، افزود: هزینه واکسیناسیون برای واحد 100 هزار قطعه ای 12 تا 15 میلیون تومان است که مرغداران می توانند در صورت نیاز از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خواستار رعایت موضوعات قرنطینه ای در واحدهای مرغداری شد و خاطرنشان کرد: تمام واحدها برای جبران خسارات احتمالی تحت پوشش بیمه هستند و طبق حق بیمه ای که پرداخت می کنند درصورت بروز مشکل مبلغ غرامت متفاوتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید