Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه‌ شیراز مطرح کرد:

ضرورت توسعه نگاه عالمانه و دقیق در موضوع زکات

امام جمعه‌ شیراز با تاکید بر توسعه نگاه عالمانه و دقیق در موضوع زکات عنوان کرد: ما زکات را به عنوان یک واجب درنظر می‌گیریم که وجوه مختلفی دارد.

ضرورت توسعه نگاه عالمانه و دقیق در موضوع زکات

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در همایش استانی "زکات شکوه عبادت سرچشمه‌ برکت "، با تاکید بر توسعه نگاه عالمانه و دقیق در موضوع زکات  عنوان کرد: ما زکات را به عنوان یک واجب درنظر می‌گیریم که وجوه مختلفی دارد به عنوان مثال وقتی بحث مشکلات اقتصادی را مطرح می‌کنید آیا این صرفاً وجهه اقتصادی دارد؟ در تحلیلی که ما می‌کنیم می‌گوییم نگاه فرهنگی و آسیب‌شناسی اجتماعی و اقتصادی باید با هم تلفیق شوند که البته کمیته امداد این حرکت را سال‌ها پیش آغاز کرده است.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه زکات غیر از مسئله مالیات و غیره است و یک کار واجب و فریضه الهی با قصد قربت است بیان کرد: امروز بحث زکات را باید با همین شکل طرح کنیم که این یک نگاه صرفا معیشتی نیست بلکه یک واجب الهی است که از نگاه عبادی آنکه زکات پرداخت می‌کند قصد قربت کند و تنها مسئله انسان‌دوستی مطرح نیست بلکه باید حس خدادوستانه‌ای هم داشته باشیم و برای خدا زکات پرداخت کنیم تا اثرش چیز دیگری شود . 

او با تأکید بر اینکه همه جهات را برای تبلیغ زکات باید در نظر بگیریم، گفت: در عین حال زکات را باید به همین عنوانی که خداوند فرموده واجب الهی است، اخذ کنیم و نگاه جامع علمی به زکات را توسعه دهیم و در اخذ و خرج زکات باید کار علمی دقیق کنیم و در مجامع علمی باید به تک تک این موارد بپردازیم و بازنگری داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید