Iranian Agriculture News Agency

رییس کمیته‌ امداد:

حق‌الزحمه عاملین با زکات مردم پرداخت نمی‌شود

رییس کمیته‌ امداد گفت: در شورای زکات، ریالی از زکات مردم برای حق‌الزحمه عاملین پرداخت نمی‌شود.

حق‌الزحمه عاملین با زکات مردم پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز؛ پرویز فتاح در حاشیه همایش استانی "زکات شکوه عبادت سرچشمه‌ برکت "در شیراز گفت: آنچه عاملین ما دریافت می‌کنند مانند کارمندان کمیته امداد، حتی یک ریال از صدقات، انفاقات و زکات نیست و ما یک ریال از این‌ها را صرف عوامل نمی‌کنیم و این مسئله‌ای است که همه باید بدانند البته درست است مسیر گرفتن زکات سخت است اما دلسوزی و ایمان و ایثار عوامل، ما را همراهی می‌کند.

فتاح از افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: از این ماه مستمری مددجویان با این میزان افزایش به‌حساب سرپرستان خانوارها واریز و تا پایان سال هم به همین روال ادامه خواهد داشت.

وی از پرداخت ۱۳۵ هزار فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره‌ی ۱۶ و صندوق قرض‌الحسنه‌ی امداد در یک سال اخیر به مددجویان خبر داد و گفت: پرداخت این وام‌ها باعث شده در دو سال و نیم اخیر ۲۷۵ هزار خانواده‌ی تحت پوشش این کمیته خودکفا شوند.

فتاح در این همایش از هزینه‌ی صددرصدی زکات در همان منطقه‌ی جمع‌آوری‌شده خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی زکات کشور ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور نیازمندان و ۴۰ درصد مابقی هم برای امور عمرانی عام‌المنفعه مناطق محروم هزینه می‌شود .      

در ادامه همایش مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی فارس، از پرداخت ۴۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۶ توسط مردم استان فارس خبر داد و میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سه‌ماهه اول امسال را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد

محمد بذرافشان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال پرداخت زکات در استان فارس با رشد ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید