Iranian Agriculture News Agency

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی:

جمع‌آوری 370 میلیارد تومان زکات در سال گذشته

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته با توجه به اینکه برخی از استان‌های کشور در حال خشک‌سالی بودند 370 میلیارد تومان زکات جمع شد.

جمع‌آوری 370 میلیارد تومان زکات در سال گذشته

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، در حاشیه همایش بزرگ زکات فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: زکات در چند سال اخیر در کشور رونق پیدا کرده و با تبلیغات، کمک رسانه‌ها و مبلغان مردم با ایمان ما نسبت به فریضه الهی زکات احساس تعهد و مسئولیت داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رتبه اول فارس در پرداخت زکات، افزود: این استان با تنوع فصلی و محصولات متنوع مانند یک ایران کوچک است و همیشه به کشور کمک کرده است، امیدواریم شتاب بیشتری را در افزایش زکات در این استان شاهد باشیم.

در حاشیه این همایش رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پرداخت 40 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در این استان، گفت: در دو سال اخیر استان رتبه اول پرداخت زکات را داشته  وامیدواریم که بتوانیم در این واجب دینی در جهت کمک به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه بیش از گذشته نقش آفرینی کنیم.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه فارس به دلیل دارا بودن غلات اربعه و انعام سه گانه سهم بالایی در پرداخت زکات دارد، افزود: در حوزه تولیدات کشاورزی فارس با تولید گندم به میزان یک میلیون و صد هزار تن، جو به میزان ۲۰۰ هزار تن ، خرما ۱۷۰ هزار تن و در زمینه تولیدات دامی شتر سه هزار نفر، گاو ۳۰۰ هزار راس و گوسفند ۴ میلیون راس سهم زیادی از تولیدات کشور را داراست.

همایش بزرگ استانی "زکات شکوه عبادت سرچشمه برکت" 27 تیرماه به همت سازمان جهاد کشاورزی و کمیته امداد برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید