Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا:

استان تهران رتبه نخست رفع تداخل کشور در سال97 شد

با رفع تداخل ۴۵هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان تهران انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این استان با رفع تداخل از 45 هزارهکتار از اراضی کشاورزی در سه ماهه نخست امسال موفق به کسب رتبه نخست کشوری در این حوزه شد.

استان تهران رتبه نخست رفع تداخل کشور در سال97 شد

ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا افزود: تداخل بین اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی مردم به دلیل نبود دوربین‌های نقشه برداری در گذشته یکی از معضلات بخش کشاورزی است که طبق بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی کارگروه‌های رفع تداخل در هر استان متشکل از رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل ثبت اسناد، مدیرکل اقتصاد و دارایی و مدیرکل منابع طبیعی استان موظف به بررسی پلاک به پلاک اراضی دارای تداخل هستند.

او تصریح کرد: از 1123 پلاک ثبتی استان، 322 پلاک دارای تداخل است.

به گفته ذوالفقاری از نیمه دوم سال 96 تاکنون 45 هزار هکتار از 178 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تعیین تکلیف و رفع تداخل شده است.

او با تأکید براینکه رفع تداخل به منظور احقاق حق و تفکیک زمین‌های کشاورزی ازمنابع طبیعی صورت می‌گیرد، افزود: خوشبختانه استان تهران درمیان سایر استان‌های کشور با عملکرد قابل قبول در سال 97 یکی از استان‌های موفق و برتر بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تعیین تکلیف تمامی اراضی دارای تداخل استان تا پایان سال 98 گفت: این پلاک‌ها در تمام شهرستان‌ها پراکنده‌اند اما بخش عمده‌ای ازآن در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه قرار دارد.

او با اعلام اتمام طرح رفع تداخل در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر گفت: بعد از رفع تداخل اراضی، نقشه‌های تجمیعی تهیه شده و اگر زمین جزو عرصه‌های ملی نباشد با رعایت سایر موضوعات قانونی برای کشاورزان متقاضی سند صادر می‌شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی استان، برکات زیادی برای کشاورز دارد و به حل اختلاف مالکیت دولت و مردم می‌انجامد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید