Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم نامه بین دانشکده کشاورزی و اتحادیه دامداران استان فارس

تفاهم‌نامه بین بخش علوم دامی دانشکده کشاورزی و اتحادیه دامداران استان فارس در خصوص همکاری‎‎‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، با هدف کیفیت بخشی به آموزش، پژوهش و حل مسائل موجود در بخش دامداری استان فارس مبادله شد.

انعقاد تفاهم نامه بین دانشکده کشاورزی و اتحادیه دامداران استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در خصوص این تفاهم نامه گفت: چالش‌های موجود در استان و درخواست بازار در خصوص کاهش قیمت­‌های تمام شده و افزایش بهره­‌وری، همچنین نیاز بخش‌­های مختلف به فنی و علمی کردن،  نیاز به استفاده  از دستاوردهای پژوهشگران و اساتید دانشکده کشاورزی الزامی کرده است.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه این موضوع طی جلسات متعدد جمع بندی و منجر به عقد تفاهم نامه‌ای شد، که امروز به امضای طرفین رسید. افزود:  امیدوارم در سایر تشکل‌های استان فارس با توجه به نیاز امروز به ویژه در جهت افزایش بهره وری از منابع و تولید رقابتی از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بهره‌مند شده، تا ضمن پشت سر گذاشتن چالش ها،  تولید اقتصادی تری را درعرصه ها و زیر بخش های مختلف حوزه کشاورزی داشته باشیم.

در همین راستا رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه این دانشکده  با بیش از 60 سال سابقه خدمات زیادی را در زمینه آموزشی، پژوهشی داشته،  اما این خدمات عمدتا و نوعا متمرکز روی بخش دولتی و همکاری‌های دو جانبه با سازمان جهاد کشاورزی فارس بوده، افزود: امروز همکاری ها فراتر از بخش دولتی رفته و وارد همکاری با بخش های خصوصی و تشکل های تعاونی شدیم و به منظور حل مشکلات جامعه هدف، بر روی مسائل آنها متمرکز شدیم.

محسن عدالت افزود: اتحادیه دامداران در بعد آموزش و پژوهش مسائل و مشکلات داشته و پتانسیلی هم در دانشگاه برای این  حل مسائل وجود دارد، که  امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی آموزش و پژوهش برای بهره برداران عرصه ها،  شاهد افزایش بهره‌وری تولید در دامداری‌ها و ایجاد تغییرات در بازاریابی و بازار­رسانی محصولات دامداران بوده که برآیند همه اینها پررنگ کردن اقتصاد دامداران عزیز باشد.

در خصوص این تفاهم نامه مدیر کل سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به اینکه اساس افزایش بهره­وری توجه به علم است، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به خصوص در حوزه کشاورزی است.

 احد بهجت حقیقی افزود: با ارتباط با محیط دانشگاه و پژوهش‌های که در دانشکده کشاورزی به خصوص دانشگاه شیراز اتفاق افتاد، امروز به جای تشکیل شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی،  اساس و پایه شرکت‌های خودمان را بر دانش گذاشتیم و در این راستا اتحادیه دامداران به عنوان اولین اتحادیه در حوزه تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی با دانشکده کشاورزی تفاهم‌نامه منعقد کرد.

بهجت حقیقی اهداف این تفاهم‌نامه را بالا بردن سطح کیفیت تولید فرآورده‌های لبنی و شیر استان، به‌روزرسانی وضعیت دامپروری و دامداری‌های  تحت  نظارت اتحادیه دامداران استان فارس و برگزاری مباحث پژوهشی و جلسات آموزشی که برای دامدارها و دامپروری ها استان با محوریت هر دو طرف تفاهم‌نامه دانست.

وی افزود: مبحث دیگر نیازهای علمی و پژوهشی اتحادیه دامداران و دامپرورها با توجه به شرایط خشک‌سالی که به دانشگاه ارجاع می‌شود و امیدواریم با همکاری دانشکده کشاورزی شاهد بهبود روزافزون وضعیت تشکل‌ها در حوزه دامپروری باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید