Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 1526 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران از ابتدای سال تاکنون به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان تهران

به گزارش خبرنگار  ایانا در تهران، ستاد آبیاری تحت فشار استان با حضور ریاست سازمان و همه مدیران شهرستان‌ها و برخی مدیران ستادی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات پیش رو در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان‌های 16گانه برگزار شد.

کریم ذوالفقاری با بیان اینکه برنامه ابلاغی امسال در اجرای این سامانه‌ها14 هزار هکتار است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 1526هکتار در استان اجرا شده که از این میزان 288هکتار خوداجرایی بوده است.

ذوالفقاری ادامه داد: 693هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجراشده اما ثبت سامانه نشده که باید پس از رفع موانع در سامانه ثبت صورت گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین با تاکید بر تسریع در مطالعه، انعقاد قرارداد و اجرای سامانه‌ها در 16 شهرستان استان گفت: با اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش مصرف آب، شاهد ارتقای بهره‌وری در این بخش خواهیم بود.

مدیر آب وخاک سازمان با بیان اینکه 5هزار و 128هکتار سامانه آبیاری تحت فشار درحال اجراست، افزود: با اتمام عملیات اجرایی ورسیدن به مرحله بهره‌برداری، جمعا 6658 از اراضی کشاورزی درسال جاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود که با این ترتیب 48درصد از تعهدات استان دراجرای طرح محقق می‌شود.

غلامرضا نیرو با اشاره به اهمیت سامانه ثبت اطلاع‌رسانی طرح‌های نوین آبیاری گفت: این سامانه یک سامانه کامل و جامع درمورد رصد اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است که تمام طرح های این حوزه باید در سامانه ثبت شود.

نیرو، با اعلام رتبه بندی شهرستان‌ها در اجرای پروژه‌های آب و خاک گفت: شهرستان بهارستان با 117 درصد تحقق تعهدات ابلاغی، تهران با 43درصد، اسلامشهر و ملارد نیز هرکدام با 26 درصد بیشترین میزان پروژه‌های درحال اجرا و اجراشده درسطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مشکلات پروژه‌های درحال اجرای پایین دست کانال محمدیه که به دلیل عدم احداث دستگاه‌های پمپاژ توسط سازمان آب نیمه تمام مانده، ارائه مستندات قانونی حقابه اراضی کشاورزی دربرخی شهرستان‌ها، پروژه‌های مطالعه شده و در دست اقدام از مسائل مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید