Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشن تکلیف دختران، برای اولین بار در سازمان جهاد کشاورزی فارس

دبیر عفاف و حجاب سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ از برگزاری جشن تکلیف دختران، برای اولین بار در این سازمان خبر داد.

برگزاری جشن تکلیف دختران، برای اولین بار در سازمان جهاد کشاورزی فارس

نجمه روشن ضمیر در حاشیه جشن تکلیف دختران کارکنان سازمان جهاد کشاورزی فارس درگفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شیراز ؛ به برنامه‌های این سازمان در جهت آشنایی نوجوانان با دستورات دین مبین اسلام و به خصوص ترغیب به رعایت عفاف و حجاب اشاره و گفت: با شرکت بیش از 90 نفر از فرزندان  دختر 9 ساله کارکنان این سازمان با همکاری گروه علوم و فرهنگی حرم احمد بن کاظم موسی (ع) جشن تکلیف برگزار شد.

مشاور امور بانوان در حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی فارس؛ با اشاره به مصادف بودن این جشن با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، دلیل انتخاب این روز را متبرک بودن و ضرورت الگوبرداری نسل جوان به خصوص دختران جامعه از سیره اخلاقی حضرت  معصومه (س) دانست.

در آغاز این جشن نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که فرمود: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است»، افزود: حضرت امام رضا(ع)، این بانوی بزرگ را به نام معصومه خواندند.

حجت الاسلام بحرانی گفت: در روایات آمده، وجود مبارک حضرت معصومه(س) از ولایت الهی برخوردار و با قرآن همراه است ، چنین مقامی را اگر کسی بشناسد و آن حضرت را با این معرفت زیارت کند استحقاق بهشت را خواهد داشت.

او  افزود: حضرت آیت الله مرعشی نجفی به طلاب می‌گفت: علت آمدن من به قم این بود، که پدرم سیدمحمود مرعشی نجفی (که از زهاد و عباد معروف بود) 40 شب در حرم حضرت امیر (ع) بیتوته نمود که آن حضرت را ببنید، شبی در (حال مکاشفه) حضرت را دیده بود که به ایشان می‌فرماید: سید محمود چه می‌خواهی؟ عرض می‌کند: می‌خواهم بدانم قبر فاطمه زهراء علیها‌السلام کجاست؟ تا آن را زیارت کنم. حضرت فرموده بود: من که نمی‌توانم «بر خلاف وصیت آن حضرت»، قبر او را آشکار کنم. عرض کرد: پس من هنگام زیارت چه کنم؟ حضرت فرمود: خدا، جلال و جبروت حضرت زهرا علیها السلام را به فاطمه معصومه علیهاالسلام عنایت فرموده است، هر کس بخواهد ثواب زیارت حضرت زهرا علیهاالسلام را درک کند به زیارت فاطمه معصومه علیهاالسلام برود.

حجت الاسلام بحرانی با اشاره به اینکه جشن تکلیف "جشن ارتباط با خداست"، افزود: خداوند امتیازی برای شما دختران قرار داده  و شما را چند سال زودتر از پسران برای عبادت و بندگی انتخاب کرده است.

او گفت: تکلیف اداء فرایض و اهتمام به واجبات در جهت همواره شدن راه رسیدن به خدا است، وی افزود: رسیدن به خدا یعنی به آرامش رسیدن و در این عالم خاکی هیچ‌کس بدون یاد و ذکر خدا به آرامش نمی رسد.

جشن تکلیف دختران کارکنان سازمان جهاد کشاورزی فارس روز یک شنبه 24 تیر ماه در نمازخانه این سازمان برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید