Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

خرید تضمینی بیش از 182 هزار تن گندم و کلزا در استان قزوین

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون، بیش از 182 هزار تن گندم و کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری‌شده است.

خرید تضمینی بیش از 182 هزار تن گندم و کلزا در استان قزوین

شهرام رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در قزوین، افزود: از این میزان  171 هزار و 270 تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری‌شده که  همزمان با خرید گندم، خرید تضمینی کلزا نیز در استان انجام می‌شود.           

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد:  این میزان خرید تضمینی گندم در سطح  شهرستان‌های استان شامل؛ 74 هزار تن در شهرستان آبیک،  26 هزار تن شهرستان بوئین‌زهرا، 28 هزار تن شهرستان قزوین، 26 هزار تن شهرستان البرز و 17 هزار تن شهرستان تاکستان است.

به گفته رحمانی ؛ مراکز خرید گندم در شهرستان آوج نیز از 20 تیرماه شروع به خرید کرده و تاکنون 804 تن گندم خریداری کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان نیز تاکنون 11هزار و 225  تن بوده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: امسال گندم معمولی با نرخ مصوب یک هزار و ۳۰۰ تومان و گندم دروم با نرخ ۱هزار و ۳۳۰ تومان و کلزا باقیمت مصوب 2هزار و 866 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

او، میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته را 212 هزار تن و  دانه‌ روغنی کلزا را 9 هزار تن اعلام کرد.

به گفته رحمانی؛  امسال 23 مرکز خرید تضمینی گندم و 5مرکز خرید تضمینی کلزا از ساعت 8صبح لغایت 8شب آمادگی تحویل محصول گندم و کلزای کشاورزان در سطح استان را دارند.

 

پدیدآورنده: علی پیرولی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید