Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

خرید ۱۶۵ هزار تن گندم در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

خرید ۱۶۵ هزار تن گندم در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در  ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: استان قزوین احتمالا جز معدود استان‌هایی است که  گندم بیش از تعهد ۲۰۵ هزار تنی خریداری خواهد کرد.

خمسه با اشاره به هماهنگی انجام شده با ستاد وزارت متبوع برای افزایش تعهد خرید گندم پیش بینی کرد تا ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت گندم تولیدی استان خاطرنشان کرد: گندم تولیدی امسال استان  کیفیت خوبی دارد و از سن‌زدگی پایینی برخودار است.

خمسه افزود: ذخیره سازی گندم برای تولید آرد در استان انجام شده و مشکلی خاصی برای تامین آرد نانوایان استان وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به روند خرید جو از کشاورزان توسط شرکت پشتیبانی اموردام استان اشاره و گفت: با هماهنگی انجام شده باپشتیبانی امور دام ذخیره سازی و خرید جو برای واحدهای دام و طیور استان انجام شده است.

خمسه افزود: برای حمایت از تولید کنندگان استان ازابتدای سال جاری ۷۱۹۰ تن ذرت ، ۵۱۰ تن جو و ۱۸۸۰ تن سویا تامین و توزیع شده است.

او با اشاره بحران اب در بخش کشاورزی گفت: اطلاع رسانی برای عدم کشت ذرت انجام شده ولیکن برای تامین نیاز دامداران به ذرت بایستی نهاده های مورد نیاز تامین شود .

خمسه به سیاست‌های جهاد کشاورزی برای ذخیره سازی ۱۰ قلم کالای اساسی اشاره و گفت:  در حال حاضر ۵۱۴ تن مرغ منجمد و ۱۸ تن گوشت منجمد در استان ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید