Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

تکمیل زنجیره تولید،معضلات کشاورزی رابرطرف می‌کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس بابیان اینکه قبل از انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی توجه به بازار و بازار رسانی کم بود، افزود: امروزه می‌دانیم که نوسانات قیمت محصول در بازار و نیاز بازار به محصول الگوی کشت را تعیین می‌کند.

تکمیل زنجیره تولید،معضلات کشاورزی رابرطرف می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمدمهدی قاسمی در نشست روسای تعاونی_روستایی،مدیران عامل و نمایندگان صنفی اتحادیه تعاونی_روستایی شهرستان‌های این استان، اظهار کرد: راه نجات از رکود فعلی در بخش کشاورزی شکل‌گیری زنجیره تولید است و در زنجیره تولید همه حلقه‌ها پیش، حین و پس از تولید در نظر گرفته شود.

اوافزود: امروزه تمام هدف وزارت جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره‌های تولیدی در محصولات،  بخش‌ها و مناطق مختلف است و تعاونی‌ها می‌توانند نقش پررنگی در ایجاد این زنجیره داشته و در اولین گام زنجیره‌های تولیدی به صادرات در برنامه خود قرار دهند.

قاسمی با اشاره به سهم کم تشکلات تعاونی_روستایی در سطح استان فارس،گفت:  بایستی با مطالبه گری و نقش‌آفرینی در عرصه بازار در پی افزایش سرمایه اندک خود باشید و افزود: با تمام توان در خدمت همه همکاران در واحد تعاونی‌های روستایی و تشکل‌ها در هر زمینه‌ای هستیم، از آن‌ها را به همفکری در به‌کارگیری علم و دانش در جهت ارتقای بخش کشاورزی دعوت می‌کنیم.

او در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: در بخش کشاورزی با پول‌های اندک و فکرهای نه‌چندان بزرگ می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

به گفته قاسمی،  فارس علی‌رغم  ظرفیت‌های تولیدی بالا،  رتبه سه در صنایع تبدیلی_تکمیلی دارد، که با توجه به اهمیت این بخش در زنجیره تولید، بایستی صنایع تبدیلی- تکمیلی کوچک در کنار باغات و مزارع توسعه یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:در جهت مقابله با معضل خشک‌سالی‌های پیاپی توسعه گلخانه‌ها، ایجاد سایبان در باغ‌ها باهدف اصلی جلوگیری از تبخیر و تعرق، تغییر الگوی کشت بهاره به پاییزه ازجمله چغندرقند، توسعه کاشت محصولات کم آب‌برو توسعه آبیاری نوین در دستور کار قرارگرفته و بخشی از ترویج توسط شبکه تعاون روستایی باید صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: شرایط شبکه تعاون روستایی فارس باوجود مشکلات اقتصادی کشور قابل‌قبول است، اما باید به دنبال راه‌های نوین کسب درآمد باشیم، چراکه درآمد گندم برای تعاون روستایی‌های کافی نیست.

احد بهجت حقیقی افزود: امروز باوجود شرایط اقتصادی در وضعیت اضطرار هستیم و باید با تلاش مضاعف، اتحاد و همدلی در انجام وظایفمان به نحو بهتر و پرتلاش‌تر حاضر باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید