Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

مهم‌ترین مؤلفه ماندگاری در روستاها ایجاد اشتغال است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه ماندگاری در روستاها ایجاد اشتغال است، گفت: صنایع‌دستی از جمله موضوعاتی است که توجه به آن می‌تواند موجب سودآوری برای روستائیان شده و زمینه کار را برای جوانان به وجود آورد.

مهم‌ترین مؤلفه ماندگاری در روستاها ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری ایانا، سید مجتبی علوی مقدم، در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری خراسان جنوبی، با بیان اینکه برای توسعه روستاها شیوه ای معکوس را انتخاب کرده‌ایم، گفت:  برای توسعه روستاها باید شرایط بهبود زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم شود و بعد به سمت موضوعات عمرانی برویم اما معکوس عمل کرده‌ایم.

او اظهار کرد: اگر امروزه برای اقتصاد روستا تدبیری نیندیشیم نخواهیم توانست نسل جوان را در مناطق روستایی نگه‌داریم.

علوی مقدم ادامه داد: اگر خواهان ماندگاری مردم در مناطق روستایی هستیم باید تعادل بین امکانات شهر روستا برقرارشده و تمامی برنامه‌ریزی و همت را فقط معطوف به ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی خراسان جنوبی نکنیم.

او افزود: وضعیت زیرساخت‌ها در روستاهای خراسان جنوبی با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست اما ازآنجایی‌که در کنار توجه به امور عمرانی و زیرساختی به اقتصاد روستا و اشتغال روستائیان توجه نداشته‌ایم شاهد مهاجرت هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس قوانین و تدابیر اندیشیده شده برای توسعه روستا باید شرایط را برای بهبود زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستا فراهم کرده و سپس به سمت موضوعات عمرانی برویم درحالی‌که در حال حاضر معکوس عمل می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید