Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا اعلام شد:

مبارزه با آفت سن غلات در قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطح 13 هزار هکتار از گندم‌زارهای این شهرستان اجرا شد.

 مبارزه با آفت سن غلات در قزوین

عباس آقا علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در قزوین،  با  اشاره به اینکه مبارزه با این آفت در پایان خردادماه به اتمام رسیده است، افزود: این میزان عملیات  در سطح  4 هزار و 132 هکتار با سن مادر و درسطح  9 هزار و 245 هکتار از اراضی آبی و دیم مبارزه با پوره این آفت انجام شده است.

علیخانی افزود: با توجه به وضعیت جوی متفاوت امسال نسبت به سال گذشته؛ ریزش سن‌های مادر در مزارع تله یک ماه زودتر و با توجه به این موضوع مبارزه با این آفت نیز یک ماه زودتر از سال گذشته آغاز شد.

علیخانی بیان کرد: به دلیل بارندگی‌های اخیر و سرد شدن هوا سیکل زندگی این آفت نیز به تاخیر افتاد که  مبارزه با پوره این آفت همچون سال گذشته در خردادماه انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری شایسته گندم کاران در سال جاری در امر مبارزه با افت گفت : این آفت جزو آفات همگانی است و ردیابی، پیش آگاهی و تعیین دقیق زمان مبارزه با دولت و اجرای مبارزه در زمان اعلام شده نیز از جانب کارشناسان بخش کشاورزی بر عهده کشاورزان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید