Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا مطرح شد؛

تأمین منابع تسهیلات اشتغال‌زایی در استان تهران

رتبه اول کشوری استان تهران در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، از تأمین منابع تسهیلات اشتغال‌زایی تا پایان تیرماه در استان خبر داد.

تأمین منابع تسهیلات اشتغال‌زایی در استان تهران

محمد امامی امین در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران بابیان اینکه استان در سطح کشور رتبه اول  را در پرداخت تسهیلات داشته است،  گفت: پیش‌ازاین استان تهران رتبه سی‌ام را داشت و بعد از پیگیری‌ها به رشد خوبی در مقایسه با سایر استان‌ها در سطح کشور دست‌یافت، که درنتیجه پیگیری‌های مجدانه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بوده است.

امامی امین خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه که فرصت باقی است تلاش می‌کنیم تا صد درصد منابع را برای پرداخت تسهیلات تأمین کنیم.

معاون استاندار تهران، بابیان اینکه سهمیه استان در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۲۲۴ میلیارد تومان است گفت: باوجوداینکه جمعیت روستایی استان تهران ۶ درصد جمعیت استان است اما ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تهران وجود دارد.

امامی امین افزود: بنابراین دولت توجه لازم را برای توسعه روستاها داشته و زیرساخت‌ها شامل آسفالت، برق، گاز و ... را در سطح روستاهای استان انجام داده است.

او گفت: هدف اصلی ما در ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال شهرستان‌ها و روستاهای اطراف تهران اشتغال‌زایی در جهت جلوگیری از مهاجرت به کلان‌شهر تهران است.

این مقام مسئول در استان تهران، از تسهیلات کارا به‌عنوان یکی از ابزارهای نیل به این هدف نام برد و تصریح کرد: تسهیلات کارا در حوزه روستایی و عشایری با بهره بانکی حدود ۶ درصدی که عملاً قرض‌الحسنه حساب می‌شود، فرصت خوبی در جهت رشد اشتغال روستایی است.

وی وجود ۳ هزار هکتار کشاورزی صنعتی در استان تهران را ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای استان اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید