Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خبر داد:

سهم 10 درصدی فارس در تولید محصولات کشاورزی کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: فارس 10 درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

سهم 10 درصدی فارس در تولید محصولات کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، احمد علی کیخا، در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان سپیدان افزود: اقدامات بسیار خوبی در فارس صورت گرفته اما کافی نیست و تهیه سند استراتژیک، جامع در حوزه‌های مختلف که مورد اتفاق دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم باشد، ضرورت دارد.

کیخا درباره رویکردهای این کمیسیون در اجلاسیه سوم از مجلس دهم گفت: رویکرد ما تعامل بین دولت و مجلس و برمبنای قانون است، بالاخره دستگاه‌ها بر اساس قانون راه‌اندازی شدند و انتظار می‌رود که وظایف و ماموریت‌های خود را براین مبنا،  نه کمتر و نه بیشتر انجام دهند.

کیخا با اشاره به اینکه بسیاری از تحقیقات و تجربیات در خارج از مرزهای کشور وجود دارد، افزود: یکی از رویکردهای این کمیسیون، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی است.

او گفت: ایران در خیلی از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی مثل سازمان خوارو بار کشاورزی جهانی با پرداخت حق عضویت، عضو است که  از ظرفیت‌های علمی و فنی این نهادها استفاده لازم نشده و یکی از برنامه‌های محوری کمیسیون فراهم کردن زمینه استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در ارتقای دانش و تکنولوژی کشاورزی، آب و محیط زیست در کشور خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید