Iranian Agriculture News Agency

مدیر آموزش و پرورش سمیرم:

مدارس تخریبی، حکایت از کمبود امکانات آموزشی سمیرم دارد

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با بیان اینکه این مدیریت پرچم قرمز را برای بیان کمبودهای آموزشی بالا نگه داشته است، گفت: وجود مدارس تخریبی و قابل بهسازی در شهرستان سمیرم، حکایت از کمبود امکانات آموزشی این شهرستان دارد.

مدارس تخریبی، حکایت از کمبود امکانات آموزشی سمیرم دارد

به گزارش خبرنگار ایانا از سمیرم، محمد نادری در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش شهرستان سمیرم، اظهار کرد: در حالیکه این شهرستان از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد، نسخه‌های فعلی هم برای این منطقه، پاسخگو نیست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمیرم، افزود: وجود مدارس تخریبی و قابل به‌سازی در شهرستان سمیرم، حکایت از کمبود امکانات آموزشی این شهرستان دارد، به طوریکه در این راستا مدیریت آموزش پرورش منطقه هم پرچم قرمز را به منظور بیان جدی بودن مشکلات بالا نگه داشته است.

او از وجود 72 مدرسه قابل بهسازی در شهرستان سمیرم خبر داد و با تشریح اینکه تعداد جمعیت 30 هزار نفری دانش‌آموزان این منطقه به 11 هزار نفر کاهش یافته است، اذعان داشت: در آینده 20 مدرسه یک تا سه کلاسه این شهرستان بازسازی می‌شود.

نادری به وجود 14 مدرسه نفت‌سوز و 46 مدرسه گازسوز در منطقه سمیرم اشاره کرد و گفت: 400 میلیون تومان برای رفع این مشکل اختصاص یافته است.

او با تأکید بر اینکه مبالغ ریالی برای احداث و کلنگ‌زنی چند مدرسه خیرساز آماده است ولی نوسان ارزی در این بخش مشکل اساسی است، متذکر شد: اوقات فراغت دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس خود استمرار تعلیم و تربیت را در فصل تابستان تصریح می‌کند.

او با بیان اینکه بر مبنای بررسی انجام شده تنها 11 درصد وقت فرزندان در مدرسه سپری می‌شود، گفت: در سطح آموزش و پرورش 70 درصد آموزشها به صورت رسمی و 30 درصد آموزشها به صورت غیر رسمی، انجام می‌شود.

این مسئول به پروژه زنگ مهر و لزوم غنی‌سازی سفره مهر دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو پرداخت و بیان کرد: 3 سال است که سرانه‌ای به حساب آموزش و پرورش شهرستان واریز نشده است.

در ادامه قاسمی کارشناس آموزش و پرورش شهرستان سمیرم به لزوم ساماندهی مبحث لباس فرم مدارس در این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از وظایف شورای آموزش و پرروش شهرستان سمیرم، برگزاری همایش والدین پیش‌دبستانی به منظور تشریح شرایط والدین است.

او افزود: در موضوع لباس فرم مدارس، 8 اداره درگیر هستند؛ به‌طوریکه در این رابطه مجمع امور صننفی نیز اقداماتی را انجام داده است.

قاسمی با بیان اینکه اقدامات مجمع امور صنفی شهرستان سمیرم برای تعیین لباس فرم به‌طور یقین در آینده مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند، اضافه کرد: باید 17 عضو کارگروه مربوطه در این موضوع به اجماع نظر برسند.

او از انتخاب 16 کارگاه تولیدی لباس مدارس از بین 40 کارگاه تولیدی معرفی شده این شهرستان توسط مدیران و رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس خبر داد و گفت: این تعداد با لیست پیشنهادی ارائه شده مجمع امور صنفی همخوانی ندارد.

این کارشناس و عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با بیان تعلل و عدم همکاری مناسب اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سمیرم در رابطه با تعیین و ارائه قیمت پارچه لباس فرم مدارس این شهرستان، از آن اداره خواست که در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به اعلام قیمت نهایی اقدام کند.

او خاطر نشان کرد: یک چالش مهم اداره آموزش و پرورش، درآمدزائی است که در این بخش به‌طور یقین لباس فرم و سرویس مدارس نقشی مهم ایفا می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید