Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی کردستان:

مصرف کود تأتیر منفی در سلامت محصولات باغی ندارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: مصرف کود برای درختان میوه هیچ‌گونه تاثیر منفی در سلامت محصولات باغی ندارد.

مصرف کود تأتیر منفی در سلامت محصولات باغی ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در سنندج، اردشیر پورحبیبی اظهار کرد: سهمیه امسال کود مصرفی برای باغات استان ۲۸ هزار و ۶۳۸ تن است که به شهرستان‌ها میزان و مقدار آن اعلام شده است.

به گفته پورحبیبی، در سال گذشته ۱۳۵۳ تن کود در امور  باغبانی مصرف شد که از این مقدار ۷۲۹ تن به اوره اختصاص داشت.

او درباره مشکلات موجود در توزیع کود برای باغبانی گفت: مدیریت توزیع و نظارت کود در اختیار معاونت زراعت بوده و باغبانی هیچ نقشی در این راستا ندارد و برنامه مشخص و مدونی در معاونت تخصصی بذر در زمینه تغذیه باغات وجود ندارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی  کردستان، کوچک و درهم بودن قطعات باغی و نیاز متفاوت هرکدام به مصرف کود را از دیگر مشکلات موحود عنوان و خاطرنشان کرد: عدم اثر بخشی آنی کودها در باغات، تاثیر ساختار ریشه ایی درختان در نحوه مصرف کود، مصرف انواع کودهای تجاری خارجی از سیستم توزیع فعلی و محدودیت مصرف کود در باغات دیم وهمچنین مصرف کود توزیعی بخش زراعت در باغبانی از دیگر مشکلات حوزه باغبانی در مصرف کود است.

پورحبیبی بیان کرد: از ۴۱ هزار هکتار باغ در کردستان ۱۱هزار و ۱۰۰ هکتار باغ دیم و ۳۰۰۰هکتار باغ آبی وجود دارد اما بر اساس آمار رسمی  سال ۹۵ _۴۳ هزارو ۹۰۰ هکتار باغ در استان وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید