Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا مطرح شد

مهار آتش در منطقه حفاظت‌شده چاتیز جهرم

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم از مهار آتش در منطقه حفاظت شده چاتیز جهرم خبر داد.

مهار آتش در منطقه حفاظت‌شده چاتیز جهرم

احمدعلی گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: پس از 11 ساعت آتش‌سوزی با همکاری نیروهای مردمی شامل گروه‌های 15 نفری اعزامی از روستاهای خادر، بیدکوه، باغ گر و کوه نوردها، محافظین افتخاری و همکاران منابع طبیعی مهار شد.

وی افزود: در این حادثه بالگرد ۱۱۵ جهرم،  ۱۸ سورت پرواز داشت که از ۱۸ سورت پرواز ۸ سورت انتقال آب و آذوقه انجام شد.اورژانس هوایی کمک بسیار مؤثری داشت که باعث شد نیروها در اسرع وقت به منطقه رسیدند.

گچساران با بیان اینکه متأسفانه در این آتش‌سوزی تعدادی درخت، نهال، درختچه و علوفه آسیب دیدند، گفت: پس از 30 ساعت از اطفای حریق به دلیل وزش باد در منطقه و احتمال بازگشت آتش‌سوزی، نیروها کنترل کننده به فاصله صد متر به صد متر مستقر شدند که خوشبختانه صرفاً یک‌بار حریق مجدد برگشت و کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای هوا و احتمال آتش‌سوزی مجدد، در حال حاضر گروه‌ها به‌صورت کشیک وارد عمل شده و گروه بان‌های افتخاری  مستقر شدند و افزود: منابع طبیعی انفال است در جهت حفظ و حراست آن همه مردم بایستی کوشا باشند، پس توصیه می‌شود: کوهنوردها، دامدارها و کسانی که پروانه مرتع دارند، بسیار رعایت کنند که اگر آتشی روشن می‌شود حتماً خاموش کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت: در آتش‌سوزی مذکور واحد حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان فارس، فرمانداری جهرم، بخشدار مرکزی، اداره آبفای روستایی، بسیج و اورژانس هوایی، شورای اسلامی محل، نیروهای محلی و کوهنوردها در جهت اطفای حریق کمک کردند.

بر اساس این گزارش: نوع و میزان خسارت وارده  به‌طور دقیق مشخص نیست و در دست بررسی است.

منطقه جنگلی چاتیز یا چاهتیز از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهرم و استان فارس به شمار می‌آید. جنگل چایز در فاصله 35 کیلومتری در جنوب شرق جهرم در جاده جهرم به لارستان واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید