Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

سهم ۲۷درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص کردستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان، گفت: ۲۷درصد تولید ناخالص کردستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

سهم  ۲۷درصدی بخش کشاورزی در  تولید ناخالص کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در سنندج، خالد جعفری در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ۱۳۰هزارهکتار اراضی آبی و یک میلیون و ۱۰۰هزار هکتار اراضی دیم در استان وجود دارد که در حال حاظر۲۲۰هزارهکتار از این اراضی قابل افزایش به اراضی آبی است.

وی با اشاره به جایگاه استان کردستان در حوزهای مختلف کشاورزی در کشور تاکید کرد: در اجرای کشاورزی حفاظتی از استانهای پیشرو هستیم به طوری که در اجرای پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در حال حاضر در دومین سال اجرای پروژه ۱۷ هزار هکتار تحت پوشش قرار دارد و تا سه سال آیندهربه ۳۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

جعفری با بیان اینکه افزایش تولید گندم از ۶۲۰ هزار تن در سال گذشته به یک میلیون تن در سالجاری خواهد رسید یاداور شد: اهمیت تولید، مارا ملزم به ایجاد صنایع تبدیلی تکمیلی برای فراوری این محصول می نماید.

او  در ادامه تولید علوفه، اصلاح نژاد دامهای سنگین و سبک را از مزیت‌های حوزه دام استان عنوان کرد و افزود:تلاش ما ادامه دامداری در روستاها است و ایجاد صنایع تبدیلی در این حوزه از اولویت های مهم و در دست اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر در غرب و شمال غرب کشور در تولید گوشت مرغ، ایجاد واحد های تولید در حوزه شیلات، توسعه 8 هزار هکتار باغ در سالجاری و اجرای ۴۸۰۰هکتار در راستای اجرای طرح توسعه باغات دیم در سال گذشته اقدامات جهاد کشاورزی استان کردستان است.

جعفری همچنین اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان رتبه سوم کشور را دارد که از موفقیتهای دیگر این صندوق می توان به صندوق بانوان اشاره کرد که از صندوقهای برتر کشور است.

به گفته جعفری، در راستای سازماندهی جمع آوری شیر از دامداری های کوچک روستایی ۳۰ مرکز جمع آوری شیر فعال می باشد.

به گفته او، در حال حاضر ۴۱ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که ۳۴۰۰هکتار آن باغ های توت فرنگی است و ۱۳ هزارنفر اشتغال دارند که به طور میانگین ۲۳۰۰متر برای هر نفر ایجاد شغل کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کردستان با هدف افزایش راندمان آب و مدیریت آب در اراضی کشاورزی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان است که رتبه برتر کشور را در این مورد کسب کرده است.

جعفری در پایان از افتتاح ۷۳ پروژه در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و اعلام کرد: این ۷۳ پروژه با اعتبار ۴۱و نیم میلیاردتومان زمینه اشتغال ۳۲۲ نفر و تثبیت شغلی ۱۱۶۷نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید