Iranian Agriculture News Agency

توسط سازمان تعاون روستایی استان همدان صورت می‌گیرد؛

اجرای 7 طرح اقتصادی از محل اشتغال پایدار روستایی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از اجرای هفت طرح‌ اقتصادی توسط شبکه تعاونی‌های بخش کشاورزی تحت نظارت این سازمان از محل اشتغال پایدار استان خبر داد.

اجرای 7 طرح اقتصادی از محل اشتغال پایدار روستایی

رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا  در همدان افزود: اتحادیه تعاون روستایی استان طرح بوجاری و فرآوری بذر را با هدف اشتغالزایی برای 20 نفر با اخذ تسهیلات 25 میلیارد ریالی در دستور کار دارد که تا کنون بخش قابل توجهی از این پروژه اجرا شده است.

او ادامه داد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان نیز طرح احداث نهالستان گردو را در شهرستان تویسرکان پیگیری کرده که طرحی نو در زمینه تولید نهال گردو در سطح کشور و منطقه است. برای این طرح 25 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده  و پیش بینی می‌شود این طرخ برای 25 نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

عباسی ادامه داد: احداث انبار نگهداری محصولات کشاورزی توسط تعاونی تولید عبدالرحیم، تکمیل و تجهیز پمپ‌بنزین قهاوند و مجتمع انباری تعاونی تولید خردمند ملایر از دیگر پروژه‌های زیربنایی شبکه تعاونی‌ها در سطح استان محسوب می‌شوند که پرونده آنها در بانک تکمیل شده است.

او اضافه کرد: احداث گلخانه تعاونی تولید کوریجان شهرستان کبودرآهنگ، احداث انبار در روستاهای کرفس و چایان شهرستان رزن و کارخانه تولید چیپس میوه توسط تعاونی تولید مهاجران شهرستان بهار نیز از دیگر پروژه‌های شبکه تحت پوشش این سازمان از محل اشتغال پایدار استان است.

عباسی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 10 پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر 158 میلیارد و 900 میلیون ریال و اشتغالزایی برای  135 نفر از محل اشتغال پایدار توسط تشکل‌های بخش کشاورزی در حال پیگیری و شرف بهره برداری هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید