Iranian Agriculture News Agency

در 50 سال گذشته؛

زاگرس میزبان 54 درصد از آتش سوزی‌های کشور بوده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، اعلام کرد: ۵۴ درصد از آتش‌سوزی‌های ۵۰ سال گذشته کشور در منطقه زاگرس صورت گرفته است.

زاگرس میزبان 54 درصد از آتش سوزی‌های کشور بوده است

به گزارش ایانا، سعدی نقشبندی در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی که در جهادکشاورزی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۴ درصد آتش‌سوزی‌ها در منطقه زاگرس، چهار درصد در منطقه شمال و ۴۲ درصد در سایر مناطق کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: اشکال حریق در پنجاه سال گذشته در کشور شامل ۷۷ درصد حریق سطحی، ۱۷ درصد حریق تنه‌ایی و ۶ درصد حریق تاجی است.

نقشبندی با ذکر اینکه این مهم تنها از طریق تجهیز جنگ‌ها به سیستم‌های ایمنی و آموزش عمومی در مقاطع مختلف سنی و شغلی میسر می‌شود، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه نیز در تمامی مناطق در خطر به ویژه کوه آبیدر اندیشیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان به ضرورت عملیاتی بودن فعالیت افسران ارشد مامور به خدمت در یگان حفاظت منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: لزوم تعامل با جوامع محلی و استفاده از دانش بومی در زمینه اقدامات حاکمیتی در این مدت بیشتر به چشم می‌آید، لذا با به کارگیری ظرفیت مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی می ‌توان حفاظت از اراضی ملی را به نحو احسن انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید