Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد:

تصویب واگذاری 306 هکتار از اراضی ملی در فارس

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: واگذاری 306 هکتار از اراضی ملی در استان به طرح‌های کشاورزی به تصویب رسید.

تصویب واگذاری 306 هکتار از اراضی ملی در فارس

علی ارغون در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شیراز، گفت: پیش‌بینی می‌شود با واگذاری این میزان اراضی، یک هزار و 642 فرصت شغلی در فارس به وجود بیاید.

ارغون با اشاره به لزوم سنددار شدن اراضی کشاورزی گفت: براساس قانون جامع حدنگار، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد مکلف شدند تا پایان برنامه ششم کلیه اراضی کشاورزی کشور را کاداستر و سند تک‌برگ اراضی کشاورزی را تقدیم زارعان کنند.

او افزود: کاداستر اراضی کشاورزی مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده ماست و در سال گذشته ۲۰۰ هزار هکتار قرارداد کاداستر اراضی کشاورزی منعقد و در حال انجام هست، که تاکنون اطلاعات بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی مذکور به اداره کل ثبت جهت صدور اسناد اراضی کشاورزی ارسال‌شده، در سال جاری نیز کاداستر 100 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی در دستور کار استان فارس قرار گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، درباره قانون رفع تداخلات در استان گفت: در برخی موارد اجرای قوانین متعدد، باعث ایجاد تداخل بین عرصه‌های کشاورزی و اراضی ملی شده است که در همین راستا کمیسیون رفع تداخلات استان فارس، در سال گذشته 23 هزار هکتار از اراضی اختلافی بین زارعان و عرصه ملی را رفع تداخل کرده و احکام صادر و جهت صدور سند به اداره ثبت تحویل داد.

ارغون با اشاره به تصویب واگذاری 306 هکتار از اراضی ملی در قالب 49 طرح به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اعم از صنعت، خدمات و صنایع تبدیلی، گفت: این طرح‌ها، اشتغال‌زایی مستقیم معادل هزار و  642 نفر و سرمایه‌گذاری 12هزار میلیارد ریال دارد.

او همچنین از صدور مجوز 58 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی  در سطح 61 هکتار با  پیش‌بینی 7 هزار 277 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی هزار و 968 نفر در سال گذشته خبر داد.

ارغون افزود: در یک سال گذشته  هزار و 991 مورد از اراضی واگذاری سنوات گذشته با سطحی معادل 28 هزار هکتار مورد بازبینی قرار گرفت و قرارداد 90 مورد از اراضی واگذاری که به بهره‌برداری نرسیده بودند،  فسخ و اراضی به دولت برگشت داده شد و در سال جاری نیز نظارت بر  2400  مورد از اراضی واگذاری سنوات قبل در دستور قرار گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از یک هزار و 130 مورد به متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز اخطار توقف عملیاتی داده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید