Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان تهران خبر داد

خرید 11 هزار تن شیر خام از دامداران استان تهران

مدیر تعاون روستایی استان تهران با بیان اینکه در سال جاری 11 هزار تن شیر از دامداران تهرانی خریداری شده است، گفت: به دنبال افزایش سهمیه استان با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی هستیم که در صورت موافقت روزانه تا 350تن جذب شیر خواهیم داشت.

خرید 11 هزار تن شیر خام از دامداران استان تهران

به گزارش  ایانا، عباس سیاح با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید حمایتی هزار تن شیر خام از دامداران گفت: 170 تن سهمیه برای استان تهران معین شد.

او ادامه داد: با توجه به استقبال و تمایل دامداران از این طرح، با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت خانه به دنبال افزایش سهمیه استان هستیم.

سیاح تصریح کرد: برآورد می‌کنیم در صورت موافقت وزارت جهاد کشاورزی روزانه تا 350 تن جذب شیر داشته باشیم.

او تأکید کرد: اگر ما به 350 تن در روز برسیم، دامداران استان هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت و از این طریق می‌توانیم بازار را تعادل ببخشیده و مدیریت نماییم؛ بنابراین امیدواریم با همکاری‌های وزارتخانه و پیگیری‌های معاونت بهبود تولیدات دامی استان ظرفیت پذیرش را به این رقم برسد.

مدیر تعاون روستایی استان تهران با اشاره به آغاز فصل گرما گفت: با توجه به گرمی هوا و فساد شیر، باید سرعت بیشتری به جذب شیر بدهیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

سیاح درباره وضع نهاده‌های دامی استان گفت: در نهاده‌های دامی مدیریت خوبی صورت گرفته و با توجه به تبصره‌ای که برای ارز خرید نهاده‌ها اختصاص یافته، تمهیدات مناسبی برای تأمین بخش قابل‌توجهی از نهاده‌های موردنیاز دامداران استان فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید