Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

خرید شیر با قیمت 1440 تومان عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، از عملیاتی شدن خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان در استان خبر داد.

خرید شیر با قیمت 1440 تومان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از فارس، محمد مهدی قاسمی در جلسه گفتمان مدیران اتحادیه‌های دام، طیور، صنایع لبنی، کشتارگاه‌ها گفت: درباره قیمت شیر خوشبختانه تمهیداتی اندیشیده شده و به دنبال ایجاد قیمت تمام شده در جهت سود حداقلی برای دامداران هستیم؛ که تا آن زمان به زودی خرید تعاونی با قیمت 1440 تومان، در حال عملیاتی شدن است.

قاسمی همچنین درباره رفع موانع تولید در فارس نیز گفت: در راستای کاهش قیمت تمام شده در استان و افزایش بهره‌وری، متقاضیان اجرای طرح‌های پنل‌های خورشیدی و اتوماسیون و هوشمندسازی طیور،  مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی قرار خواهند گرفت تا حداقل به صورت الگویی در سطح استان اجرا شود و محدودیتی نیز از بابت استفاده از تسهیلات در این امر وجود ندارد و از هر محلی که امکان پذیر باشد در اعطای تسهیلات ارزان قیمت کمک خواهد شد

وی گفت: این آمادگی را داریم که از منابع دولتی، چه تملکی و چه تسهیلاتی به سمت و سویی که شما ترسیمش کنید در خدمت شما باشیم. مسئولین آگاه هستند که قیمت خریداری شده شیر توسط کارخانجات کمتر از قیمت تمام شده شیر می باشد و دامداران را به سختی انداخته است، تدابیری در جهت رفع این مشکل اندیشیده شده است و پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس درباره مشکلات مرغداران نیز گفت:  افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها عرصه را بر مرغداران نیز تنگ کرده است که در جهت حمایت از این قشر حمایت‌های پشتیبانی صورت گرفته است و با توجه به این که صنعت مرغداری ما یک صنعت وابسته در ذرت و سویا است، این دو نهاده تامین شده و به وسیله کامیون ها واز طریق  ریلی وارد می گردد.

قاسمی تصریح  کرد: مشکل اساسی عدم وجود زنجیره تولید است، تولیدکنندگان و اعضای زنجیره تولید می بایستی از یکدیگر حمایت کنند و در سود و زیان یکدیگر سهیم باشند و در کنار هم قرار بگیرند. به عنوان مثال در صنعت مرغداری منافع مرغدار با کارخانه دام و کشتارگاه به هم پیوند خورده و یا در صنعت دامداری منافع دامدار و کارخانه لبنی همسو است.

اواظهار کرد: در سه سال اخیر اقدامات زیادی از جمله راه‌اندازی سامانه جوجه ریزی که بخش عمده‌ای از آن در فارس رقم خورد و پیش از این حتی آمار تعداد مرغداری‌ها در این استان مشخص نبود، تسهیلات مختلفی که دولت به این سمت هدایت کرده است و استانداردسازی‌هایی که باعث  فضای کاری شده، اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید