Iranian Agriculture News Agency

رئیس دامپزشکی سمیرم خبر داد:

نمونه‌برداری تصادفی و متمرکز از محصولات مرغداری‌ها

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمیرم از نمونه‌برداری از محصولات مرغداری‌های این شهرستان بصورت تصادفی و متمرکز خبر داد.

نمونه‌برداری تصادفی و متمرکز از محصولات مرغداری‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا از سمیرم استان اصفهان، اردشیر ترزبان در جلسه امروز کمیته بیماری‌های غیرواگیر شهرستان سمیرم که در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رستوران‌ها و مراکر تولیدکننده غذا در شهرستان سمیرم، به منظور کنترل وضعیت بهداشتی تولید، از تلاش مشتمر بازرسان برخوردار هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمیرم، افزود: بازدید بازرسان از واحدهای تولیدکننده غذا از مزایای همکاری شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی و واحد بهداشت محیط برخوردار است؛ به‌طوریکه این عملیات به صورت بازرسی مشترک انجام می‌شود.

او با تأکید بر اینکه این عملیات بازرسی مشترک اموری چون ضبط اقلام تاریخ گذشته، ضبط اقلام فاسد، ضبط اقلام مشکلدار و حتی معدوم‌سازی مواد را در پی داشته است، اذعان داشت: در همین رابطه بازدید و بازرسی واحدهای مرغداری نیز به‌صورت مستمر در حال انجام است.

در ادامه خانم افشاری کارشناس شبکه بهداشت در درمان بار خطر نیترات و اسیدآمینه موجود در آب سخن گفت و افزود: ولی میزان خطرناک بودن نیترات موجود در میوه و سبزیجات به لحاظ فقدان و یا کمبود آزمایشات و تحقیقات لازم در این بخش هنوز معلوم نیست.

او تصریح کرد: اهمیت سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سمیرم بر لزوم توسعه آموزش و تعمیق اهمیت سلامت غذا و آب در ایجاد جامعه سالم و شاداب تأکید دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید