Iranian Agriculture News Agency

مدیر شبکه استانی فارس از الزامات کار رسانه‌ای در حوزه کشاورزی گفت

آگاه‌سازی؛ امنیت‌روانی؛ امنیت‌غذایی

صداوسیمای مرکز فارس به‌عنوان یک سازمان رسانه‌ای با نیروهای متخصص و متعهد بی‌بدیل خود علی‌رغم همه کمبود امکانات حداکثر همکاری در انعکاس اخبار جهاد کشاورزی را خواهد داشت.

آگاه‌سازی؛ امنیت‌روانی؛ امنیت‌غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا از فارس، محمدمهدی قاسمی در جلسه توسعه تعاملات صداوسیما مرکز فارس با سازمان جهاد کشاورزی برای پیشبرد اهداف کشاورزی گفت: تأمین امنیت غذایی مردم به عهده کشاورزان و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این امر بر عهده وزارت و سازمان جهاد کشاورزی است.

او اضافه کرد: تنوع حوزه کشاورزی و پراکندگی جغرافیایی بهره‌برداران این بخش و روستاییان در این استان پهناور،  دسترسی به تک‌تک افراد جهت آموزش چهره به چهره را به‌سختی امکان‌پذیر می‌سازد.

به گفته قاسمی گسترش همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صداوسیما، زمینه ترویج و آموزش نکات فنی به بهره‌برداران در جهت  افزایش سطح درآمد و اقتصادی کردن بیش‌ازپیش کشاورزی ایجاد کرده و تحول چشمگیری را در استان فارس به‌عنوان قطب کشاورزی کشور در پیخواهد داشت.

قاسمی جایگاه کشاورزی استان فارس در کشور را با اشاره به مقام نخست در تولید گوشت قرمز و شیر، رتبه اول تولید محصولات باغبانی، دومین استان مرکبات خیز و مقام چهارم دام و طیور اعلام کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز با اشاره به وظیفه سنگین این سازمان در مدیریت افکار عمومی به‌منظور تأمین امنیت روانی جامعه افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ایجاد امنیت روانی آگاه‌سازی و اطمینان بخشی به جامعه در ارتباط با تأمین امنیت غذایی است.

سید تقی سهرابی خاطرنشان کرد: فارس یک استان کشاورزی است و معیشت درصد زیادی از مردم با آب، خاک، کشاورزی و صنایع جانبی آن گره‌خورده است و ارتباط صمیمانه سازمان جهاد کشاورزی و صداوسیما در پیشبرد اهداف کشاورزی کمک مؤثری خواهد نمود.

وی  افزود: صداوسیمای مرکز فارس به‌عنوان یک سازمان رسانه‌ای با نیروهای متخصص و متعهد بی‌بدیل خود علی‌رغم همه کمبود امکانات حداکثر همکاری در انعکاس اخبار جهاد کشاورزی را خواهد داشت.

سهرابی به لزوم راه‌اندازی دفتر جهاد کشاورزی در صداوسیما جهت انعکاس سریع‌تر اخبار اشاره کرد و افزود: در موارد حساس که به تشخیص جهاد کشاورزی نیاز به اطلاع‌رسانی  در اسرع وقت باشد، بدون هیچ محدودیتی موضوع  به شکل زیرنویس منعکس می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سهولت استفاده از رادیو توسط کشاورزان در حین کار، افزود: از پتانسیل این رسانه برای اطلاع‌رسانی ترویجی و آگاهی سازی بهره‌برداران بخش کشاورزی حداکثر استفاده گردد .

این مقام مسئول گفت: در مسائل آموزشی به خاطر داشته باشیم که مخاطب امروز ما مخاطب فرار است، موضوع کشاورزی، غذایی مردم و موضوع آب موضوعات مهمی است که نیاز به تکرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید