Iranian Agriculture News Agency

شورای امور شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید در استان تهران تشکیل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با حضور در اولین جلسه شورای استانی امور شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید روستایی در استان تهران، عضویت ۹ نفر از اعضای شورای ماده ۱۷ استان را ابلاغ کرد.

شورای امور شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید در استان تهران تشکیل شد

اولین جلسه شورای استانی امور شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید با هدف هماهنگی، حمایت و توانمندسازی این واحدها با حضور مهدی دوست، مدیرکل نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران و سایر اعضا در سالن جلسات شماره یک این سازمان برگزار شد.

ذوالفقاری، سه وظیفه اصلی هدایت، حمایت و نظارت را از وظایف شورای ماده ۱۷ دانست و گفت: اعضای این شورا باید در جهت توانمندسازی تعاونی‌های تولید و شرکت‌های سهامی زراعی گام بردارند.

وی ادامه داد: توسعه تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله راهکارهای مهم نجات‌بخش کشاورزی و حل مشکلات این عرصه است؛ با توسعه فعالیت این تشکل‌ها می‌توان از سازوکارهای موجود بخش کشاورزی در سطح استان بهترین بهره‌برداری را انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و رئیس شورای ماده ۱۷ با تأکید بر جایگاه و اهمیت این شورا، ابلاغ عضویت ۹ نفر از اعضای شورای ماده ۱۷ را اعلام کرد و افزود: این شورا باهدف ساماندهی امور شرکت‌های سهامی زراعی بر اساس قانون تأسیس این شوراها تشکیل می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر زنجیره تولید گفت: وزیر همواره در جلسات مختلف بر این مسئله تأکید دارد که اگر می‌خواهید کشاورزی را نجات دهید زنجیره‌های تولید را گسترش دهید؛ این شرکت‌ها نیز به‌نوعی همان زنجیره‌های تولید است.

وی خواستار برگزاری جلسات شورای استانی به‌صورت ماهانه و کمیته‌های کارشناسی به‌طور منظم شد و گفت: اگر تا پایان سال بتوانیم ۲ تعاونی تولید را ساماندهی اصولی کنیم به هدف این شورا خواهیم رسید.

مدیرکل نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران با اشاره به کوچک شدن اراضی کشاورزی در ایران گفت: در حال حاضر ۲۹ شرکت سهامی زراعی و ۱۳۷۰ تعاونی تولید در سطح کشور فعال است که ۳۵ درصد اراضی کشاورزی را تحت پوشش دارد.

مدیر تعاون روستایی استان تهران آماری از  وضعیت موجود شرکت‌ها و تعاونی‌های تولید در استان ارائه کرد و گفت: در استان تهران هیچ شرکت سهامی زراعی نداریم اما ۹ شرکت در قالب تعاونی تولید فعالیت دارند که از این تعداد ۳ شرکت تعاونی تولید در بخش گل و گیاه و ۴ شرکت در حوزه زراعی و ۲ شرکت نیز به‌منظور مدیریت توزیع آب فعال هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها درمجموع ۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو و ۷۰هزار هکتار اراضی را تحت پوشش دارد.

سیاح با تأکید بر توانمندسازی شرکت‌های تعاونی تولید گفت: باید به سمت تقویت و احیای نظام بهره‌برداری برویم و خروجی آن را در بهبود معیشت کشاورزان ببینیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید