Iranian Agriculture News Agency

ترانزیت، صادرات و واردات 436 هزار تن محصولات کشاورزی از مرز گمرک بازرگان

ایانا-آذربایجان غربی : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از صادرات، واردات و ترانزیت 436 هزار تن محصولات کشاورزی از مرز بازرگان در سال 1396 خبر داد.

ترانزیت، صادرات و واردات 436 هزار تن محصولات کشاورزی از مرز گمرک بازرگان

قاسم تارودی زاده با بیان اینکه کنترل و بازرسی و صدور گواهی سلامت محصولات کشاورزی که به کشور وارد، خارج و ترانزیت می‌شود از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماکو واقع در گمرک بازرگان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین قرنطینه‌های کشور در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت کالاهای محصولات کشاورزی است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته 303 هزار تن صادرات، 70 هزار تن ترانزیت و 63 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز گمرک بازرگان با نظارت کارشناسان قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی صادر و وارد شده که بیشتر محصولات صادر شده پوست انواع خشکبار و بیشترین واردات موز، توتون و الوار راش بود.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو اضافه کرد: در فروردین‌ماه سال جاری 14 هزار تن واردات، 3 هزار و 381 تن ترانزیت و 11 هزار تن صادرات از این گمرک با نظارت کارشناسان قرنطینه گیاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هندوانه صادراتی از اول اسفند 96 تا 15 اردیبهشت 97، 14 هزار تن بوده، گفت: بیشترین محصولات صادراتی در سال 97، هندوانه، پوست انواع خشکبار، خرما و سیب بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید