Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

گندمکاران طلبکار خوزستانی یک ماه دیگر صبر کنند

نیمی از مبلغ پرداختی گندم‌کاران خوزستان پرداخت‌شده است

ایانا-خوزستان : گندم یک محصول استراتژیک محسوب می‎شود که در صورت عدم حمایت‎های مناسب و پرداخت به‌موقع مطالبات، رفته‌رفته کشاورزان از کشت این محصول فاصله گرفته و امنیت غذایی کشور با تهدید مواجه خواهد شد.

گندمکاران طلبکار خوزستانی یک ماه دیگر صبر کنند

پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران در کنار هزینه‌های بالای کشت تا تحویل گندم، باعث ضعیف شدن این قشر تولیدکننده و بروز مشکلات معیشتی برای آن‌ها می‌شود.  

استان خوزستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گندم قرار است تا یک ماه دیگر کل مطالبات گندمکاران خود را پرداخت کند. در این بین مدیر شرکت غله و خدمات خوزستان، مدعی است این استان جزو اولین استان‌هایی است که پول گندم‌کاران را به‌موقع پرداخت می‌کند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان در این خصوص به ایانا گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک‌میلیون و 82 هزار 735 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

سیاوش حسین پور افزود: از این مقدار، یک‌میلیون 35 هزار و 223 هزار تن گندم معمولی با نرخ 13 هزار ریال و 47 هزار و 512 تن گندم دروم با نرخ 13 هزار و 300 ریال بود.

وی عنوان کرد که مقدار خرید ثبت‌شده سامانه یک‌میلیون یک هزار 276 تن و مقادیر ارسالی به بانک 964 هزار و 674 تن است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه گندم‌کاران توسط سامانه جهت اخذ وجه به بانک معرفی شده‌اند، اظهار کرد: ارزش کل گندم ارسالی 12 هزار و 787 میلیارد و 2 میلیون ریال است که از این مقدار 5 هزار 849 میلیارد 164 میلیون ریال  به کشاورزان پرداخت شده است.

حسین پور تصریح کرد: باقی مانده وجوه پرداخت نشده به کشاورزان 6 هزار و 937 میلیارد ریال است.

وی افزود: طبق قانونی که از سوی دولت ابلاغ شده، نیمی از وجه پرداختی طلبکاران در اسرع وقت پرداخت و نیمی دیگر ظرف یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان عنوان کرد که تعداد کامیون‌های تحویلی تاکنون 120 هزار و 300 دستگاه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید