Iranian Agriculture News Agency

برداشت عسل بهاره از 27 هزار کلنی زنبور عسل در خراسان‌جنوبی

کام مردمان خراسان جنوبی شیرین شد

ایانا-خراسان جنوبی : خراسان جنوبی یکی از استان‌های شرقی کشور است که به‌رغم واقع شدن در منطقه کویری و بیابانی توانسته در زمینه تولید عسل کیفیت برتر کشور را داشته باشد

کام مردمان خراسان جنوبی شیرین شد

 

 از آنجایی که خراسان جنوبی در زمینه پرورش زرشک، عناب، زعفران و سایر گیاهان دارویی دارای توانمندی منحصر به فردی است، این امر موجب شده تا این استان از محیط مناسبی برای پرورش زنبورعسل و تولید عسل بسیار مرغوب برخوردار باشد. به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، این استان، تنها استانی است که به دلیل وجود شکوفه‌های زرشک برداشت بهاره عسل دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ تن عسل بهاره از 27 هزار کلنی زنبور عسل در خراسان جنوبی برداشت شود.

سید جلال مدرسی، افزود: پیش‌بینی می‌شود 35 تا 40 تن عسل بهاره از کندوهای عسل استان برداشت شود و این رقم تا پایان سال به 175 تن برسد.

وی با بیان اینکه مرحله بعدی برداشت عسل اواخر شهریور شروع می‌شود، تصریح کرد: به دلیل سرمای اخیر در استان خراسان جنوبی، برداشت عسل امسال در استان با 15 روز تأخیر انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  تعداد زنبورداران استان را 610 زنبوردار عنوان کرد و افزود: بیشترین تعداد کلنی زنبور عسل به شهرستان‌های بیرجند و قاین اختصاص داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید