Iranian Agriculture News Agency

شتر، شگفتی‌آفرین بیابان‌های سمنان شد

تولید سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در سمنان

ایانا-سمنان : معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود 14 هزار نفر شتر در استان سمنان خبر داد و گفت: سالانه یک هزار و 500 تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود.

شتر، شگفتی‌آفرین بیابان‌های سمنان شد

مصطفی شاه‌حسینی با بیان اینکه نوار جنوبی استان سمنان محدوده پرورش شتر است اظهار کرد: پراکنش شتر در سمنان، دامغان و شاهرود متفاوت بوده و عمده شترهای شهرستان شاهرود در منطقه طرود و خارتوران است.

وی با اشاره به جمعیت 14 هزار نفری شتر در استان سمنان گفت: تعداد هشت هزار نفر از این شترها در شاهرود وجود دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: شترهای استان عموماً از نژاد گوشتی و پشمی بوده و هدف از نگهداری آن‌ها تولید گوشت است و در سال‌های اخیر نیز با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام‌شده و آشنا شدن ذائقه مردم با شیر و دوغ شتر، پرورش شتر شیری نیز در استان رواج یافته است.

شاه‌حسینی از تولید سالانه یک هزار و 500 تن تولید گوشت شتر و 500 تن شیر در استان خبر داد و گفت: بخشی از این میزان تولیدات در استان مصرف شده و بخشی به استان‌های هم‌جوار و ازجمله تهران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه از پشم شترهای استان نیز برای تولید منسوجات استفاده می‌شود تصریح کرد: با توجه به خواص درمانی پشم شتر از آن در ایجاد صنایع‌دستی و تولید انواع منسوجات و لباس‌های مختلف استفاده می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید