Iranian Agriculture News Agency

عضوگیری زنجیره صادرات سیب در استان تهران

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: زنجیره صادرات سیب در استان تهران به دنبال تدوین پیش‌نویس این زنجیره، اقدام به عضوگیری می‌نماید.

عضوگیری زنجیره صادرات سیب در استان تهران

حمیدرضا خلیلی در خصوص کلیات، اهمیت و الزام ایجاد این زنجیره گفت: محصولات کشاورزی متناسب با نیاز بازارهای هدف باید تولید شده و زنجیره‌های تولیدات کشاورزی به‌منظور بهره‌مندی حلقه‌های تولید از ارزش افزوده این تولیدات باید تشکیل شود.

خلیلی با تأکید بر این‌که تولید محصولات کشاورزی باید متناسب تقاضای بازار باشد، تصریح کرد: این بازار است که مشخص می‌کند چه محصولی در چه زمانی و با چه کیفیتی باید تولید شود.

مدیر ترویج هماهنگی سازمان نیز گفت: کیفیت سیب تولیدی و بهره‌برداران فعال در استان تهران باعث جلو افتادن ایجاد زنجیره سیب در استان شده است و با راه افتادن این زنجیره، تولیدکنندگان از مزایا و سود حاصله از فروش و صادرات بهره‌مند‌ می‌شوند.

خلیلی، عضوگیری در استان تهران را اولین قدم دانست و افزود: امروز بیشتر اعضا هیئت مؤسس زنجیره سیب که بخش خصوصی هستند و جایگاه بخش دولتی هم نظارت، مشاوره، حمایت و تسهیل گری در تشکیل زنجیره است.

وی در زمینه معرفی زنجیره صادرات سیب اظهار کرد: در این زنجیره، حلقه تولیدکنندگان، سهم ۶۰ درصدی دارند و بقیه سهم به حلقه‌های فرآوری، لجستیک و حمل‌ونقل (بسته‌بندی، سردخانه،سورتینگ) و صادرکنندگان اختصاص دارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه نوع شرکت سهامی خاص است ، گفت: سرمایه اولیه این شرکت ۱۰۰ میلیارد ریال با تعداد ۱۰ هزار سهام ۱۰ میلیون ریالی خواهد بود و حداکثر سهام یک درصد و حداکثر اعضای مجمع عمومی ۱۰۰ نفر خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید