Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران خبر داد؛

کاهش واردات مقصر اصلی افزایش قیمت گوشت در هفته گذشته

برای تأمین کالاهای اساسی ماه رمضان مشکلی نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران از ذخیره کافی کالاهای اساسی موردنیاز مردم در ماه رمضان خبر داد و گفت: واردات تخم‌مرغ در ماه رمضان در صورت نیاز ادامه دارد.

کاهش واردات مقصر اصلی افزایش قیمت گوشت در هفته گذشته

محمد امامی امین در خصوص سیاست‌های ستاد تنظیم بازار استان در ماه مبارک رمضان گفت: در نشست تنظیم بازار استان قرار شد بر اساس ذخایری که سال‌های گذشته برای استان در نظر می‌گرفتیم امسال هم به همان میزان با درصدی افزایش لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از نوسانات قیمت، برنامه توزیع برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ را باقیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دست اقدام داریم؛ اما هنوز سهمیه‌های استانی ابلاغ نشده است.

امامی امین با تأکید بر اینکه اقلام موردنیاز برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان به میزان کافی در استان ذخیره‌سازی شده افزود: ذخیره‌سازی بیش از سال گذشته انجام‌شده و در حال حاضر گندم به میزان یک‌میلیون تن، برنج حدود ۴۹ هزار تن، شکر ۲۹ هزار تن، شکر خام ۱۹ هزار تن در استان ذخیره داریم.

وی افزود: سایر محصولات پروتئینی نظیر گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم‌مرغ هم به‌وفور و به میزان کافی ذخیره‌سازی شده و مشکل خاصی بابت تأمین کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته گذشته گفت: هفته گذشته چون واردات در دام سبک محدود شد، نوسان قیمتی در گوشت قرمز داشتیم؛ اما با تدبیری که دولت در حوزه ارز لحاظ کرده است، واردات آغازشده و محموله جدید وارد گمرک شده و کار نمونه‌برداری آن نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه واردات تخم‌مرغ در ماه رمضان ادامه دارد، گفت: مابقی موردنیاز را از بخش واردات تأمین می‌کنیم.

امامی امین در خصوص تأثیر قیمت ارز بر کالاهای اساسی گفت: کالاهای مورد نیاز مردم با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده توسط دولت تأمین می‌شود و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی تصریح کرد: کاسبان و اصناف همیشه با ما همراه بوده‌اند اما نظارت مستمر بر بازار داریم تا سودجویانی که منافع ملی را به خطر می‌اندازند، در این بازار سوءاستفاده نکنند.

وی افزود: قیمت کالاهای اساسی در طرح ضیافت ظرف چند روز آینده ابلاغ خواهد شد و برای تأمین کالاهای اساسی مابه تفاوت ارز بین ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را دولت پرداخت می‌کند؛ بنابراین ما مشکلی در این خصوص نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، آغاز طرح ضیافت امسال را یک هفته قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید