Iranian Agriculture News Agency

با حضور مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی؛

گشایش چهاردهمین نمایشگاه دام طیور و خوراک آبزیان در فارس

با حضور مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی، چهاردهمین نمایشگاه دام طیور و خوراک آبزیان گشایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مراسم افتتاحیه گفت:  در حوزه‌های کشاورزی از جمله دام و طیور به دنبال ارتقای بهره‌وری با استفاده از تکنولوژی و فن‌آوری نوین برای دستیابی به استاندارد جهانی هستیم که در این راستا آخرین دستاوردهای حوزه دام و طیور در این نمایشگاه ارائه‌شده است.

محمدمهدی قاسمی افزود: برپایی این نمایشگاه در استان فارس و قطب کشاورزی کشور در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی، کمک به پیشرفت صنعت دام و طیور با ایجاد رقابت سالم میان فعالان این حوزه است،  که زمینه بازدید بهره‌برداران حوزه دام و طیور از این نمایشگاه به‌منظور تبادل تجربیات و انتقال فناوری‌های روز دنیا فراهم‌شده است.

وی عنوان کرد به‌منظور کاهش فاصله میان علم و تجربه، در نمایشگاه‌های فارس مراکز تحقیقاتی و دولتی جهت ارائه مشاوره حضور فعال دارند.

این مقام مسئول در ارتباط با خوداتکایی تولیدکنندگان داخلی گفت:  برخی از تولیدات داخلی صنعت دام و طیور مانند خوراک دام صادرات به خارج کشور داشته و در برخی زمینه‌ها مانند تجهیزات صنعتی وابستگی‌های کمی به خارج داریم که باهمت تولیدات کنندگان داخلی روند این تولیدات رو به رشد بوده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد تولید تجهیزات تولید داخلی کافی و باقدرت رقابت خوب با تجهیزات خارجی باشیم.

در ادامه مراسم، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس گفت: این نمایشگاه با حضور  بیش از ۹۰ درصد تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی، تولیدات خود را در رقابتی موفق با کالای خارجی ارائه کردند.

سید محمود موسوی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بالغ‌بر ۱۰ هزار مترمربع و با حضور شرکت صنایع دام و طیور برگزارشده که ۳۶ درصد از  محصولات و صنایع غذای دام و طیور ارائه‌شده  مربوط به استان فارس است.

بر اساس این گزارش: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته فارس که روز 19 اردیبهشت 97 با حضور مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد ، تا روز 21  اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز دایر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید