Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خبر داد؛

پرورش ماهیان خاویاری گامی مهم در کرمان است

ایانا-کرمان : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان این شهرستان را با توجه به پهناور بودن و وجود منابع آبی، برای پرورش انواع آبزیان ایده‌آل دانست.

پرورش ماهیان خاویاری گامی مهم در کرمان است

 مسعودی با بیان اینکه ارزش و اهمیت اقتصادی ماهیان خاویاری و تخم این‌گونه ماهیان بسیار بالا است، افزود: ماهیان خاویاری به تغییرات اقلیمی و اکولوژیکی تحمل زیادی دارند و از نظر اقتصادی یکی از ارزشمندترین ماهیان دریای خزر هستند.

وی عنوان کرد که بالا بودن قیمت و مرغوبیت خاویار ایران دو مؤلفه مهمی است که ضرورت سرمایه‌گذاری و توجه به این محصول صادراتی و ارزآوری این‌گونه از آبزیان را مشخص می‌کند.

مسعودی گفت: یک واحد مکانیزه پرورش ماهیان خاویاری در بخش ماهان به ظرفیت 50 تن در مساحت دو هزار و 500 مترمربع فعال و یک واحد 100 تنی پرورش ماهیان خاویاری نیز در بخش راین مجوز تأسیس گرفته که در سال جاری، کار احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری بسته به گونه آبزی بین 40 تا 65 هزار تومان است، گفت: اگر هدف از پرورش ماهی خاویاری تولید گوشت باشد، طی مدت حدود سه سال گوشت تولید و آماده ارائه به بازار می‌شود، اما اگر هدف از پرورش، تولید و استحصال خاویار باشد به‌طور معمول هر قطعه ماهی خاویاری بسته به گونه آن بین سه تا پنج درصد وزن بدن خود در طی مدت‌زمان شش تا 10 سال خاویاری تولید می‌کند که بسیار با ارزش و اقتصادی است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید