Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خبر داد؛

افزایش بیش از دو برابری جذب تسهیلات مکانیزاسیون سرعین

ایانا-اردبیل : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین عنوان کرد که میزان جذب تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان سرعین از محل خط اعتباری این تسهیلات در سال 96، دو میلیارد و 800 و 12 میلیون بود که با توجه به مبلغ یک میلیارد و 160 میلیون ریالی این تسهیلات در سال 95، این رقم نسبت به سال گذشته افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

افزایش بیش از دو برابری جذب تسهیلات مکانیزاسیون سرعین

محمدابراهیم محمدی ادامه داد: در سال 96 از محل این تسهیلات چهار دستگاه تراکتور و 10 دستگاه ادوات کشاورزی جدید توسط کشاورزان منطقه خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای پذیرش تقاضا در راستای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و نیز پرداخت این تسهیلات به کشاورزان وجود ندارد، ادامه داد: کشاورزانی که مایل به خرید تراکتور، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی هستند، می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرعین برای تشکیل پرونده جهت دریافت تسهیلات مکانیزاسیون اقدام کنند.

محمدی با اشاره به اینکه تسهیلات مکانیزاسیون با سود 15 درصد و بازپرداخت پنج تا هفت‌ساله پرداخت می‌شود، افزود: از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان منطقه جهت دریافت این تسهیلات ناتوانی آن‌ها در تأمین وثیقه لازم جهت ارائه به بانک، عدم توان پرداخت 20 درصد آورده شخصی و نیز بالا بودن سود تسهیلات پرداختی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ادامه داد: شهرستان سرعین در حال حاضر با دارا بودن 579 دستگاه انواع تراکتور، از وضعیت مناسبی برخوردار است؛ اما عمر اکثر این ادوات بالا بوده و بیشتر کارایی لازم را ندارند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری برای مساعدت مسئولان جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی کشاورزان درنتیجه جذب هرچه بیشتر و بهتر این تسهیلات در سال جدید پیشنهاد کرد تا با اجرای طرح‌هایی از قبیل جایگزینی ماشین‌آلات کشاورزی فرسوده با ادوات و ماشین‌آلات جدید در بخش کشاورزی گامی مهم در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بخش کشاورزی منطقه برداشته شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید