Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی خبر داد:

انجمن تولید گل نرگس تشکیل شد

ایانا-فارس : مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی از تشکیل انجمن تولید گل نرگس برای اولین بار در کشور و راه‌اندازی اولین واحد تحقیقات قارچ خوراکی کشور در پژوهشکده سبزی و صیفی خبر داد.

 انجمن تولید گل نرگس تشکیل شد

 مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی به خبرنگار ایانا گفت: با توجه به اینکه انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌توانند حقوق خود را ایفا کنند و در عرصه‌های علمی و تجاری فعالیت داشته و همچنین در زمینه کسب حمایت‌های دولتی گام‌های مؤثری را برای تولیدکنندگان بردارند؛ برای اولین بار در کشور هیئت مؤسس انجمن تولیدکنندگان گل نرگس تشکیل شد که این انجمن در جهت کمک به تولیدکنندگان استان فارس به‌عنوان یکی از مناطق عمده تولیدکننده گل نرگس مؤثر خواهد بود.

غلامرضا تقوی افزود: در بحث محیط‌های کنترل‌شده علاوه بر توجه به تولیدات گلخانه‌ای در سال 97 توجه ویژه‌ای به سایر تولیدات خواهیم داشت. یکی از این تولیدات قارچ خوراکی است که در 15 اردیبهشت‌ماه اولین واحد تحقیقات قارچ خوراکی کشور در پژوهشکده سبزی و صیفی با حضور جمعی از تولیدکنندگان و انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: اگرچه در این واحد تحقیقاتی سیاست‌ها از طریق یک مرجع دولتی دنبال می‌شود، اما عمده تحقیقات توسط بخش خصوصی به‌ویژه انجمن تولیدکنندگان قارچ هدایت خواهد شد که این موضوع از دستاوردهای مهم در سال 97 برای تولیدکنندگان قارچ خوراکی خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال جاری در برنامه توسعه گلخانه دو هزار و ۷۴۰ هکتار و در برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه‌ها با بهینه‌سازی در مصرف سوخت، آب و افزایش بهره‌وری وضع موجود ۴۵۲ برنامه اجرایی داریم.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری مصرف آب برنامه جدی داشته و با توجه به اینکه استان فارس ازلحاظ میزان تولید، تعداد بهره‌بردار و شرایط اقلیمی شرایط مناسب توسعه گلخانه را داراست و حدود ۴۰۰ هکتار از گلخانه‌های کشور در استان فارس فعال است جلسه‌ای دراین‌باره با حضور فعالان گلخانه برگزار شد. در این جلسه سعی شد همان‌گونه که مشکلات از جامعه هدف مطرح‌شده راه‌کارها نیز از همان جامعه هدف گرفته شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید