Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:

کشاورزی مکانیزه با یک میلیارد تومان در ماه تقویت می‌شود

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد که در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در شیراز ۱۷۳ شرکت داخلی و ۲۵ شرکت خارجی محصولات خود را ارائه کردند که خوشبختانه حضور مؤسسه DLG، کشورهای صنعتی مثل آلمان و نیز سایر کشورهای پیشرو در حوزه ماشین‌های کشاورزی نقش بسیار بسزایی را در توسعه فناوری‌های نوین دارد.

کشاورزی مکانیزه با یک میلیارد تومان در ماه تقویت می‌شود

کامبیز عباسی گفت: خوشبختانه اخیراً اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه مکانیزاسیون در ایران رخ‌داده است، ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در حوزه ماشین‌های کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود که این رقم در طول تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه کشاورزان عموماً به لوازم و تجهیزات نیازهای ماشینی و آبیاری مجهز شدند، گفت: در حال حاضر به دنبال کشاورزان برای اعطای تسهیلات کشاورزی به‌منظور خرید ماشین‌های کشاورزی هستیم.

عباسی افزود: استانداردسازی در حوزه ماشین‌های کشاورزی به نحو مطلوب پیش رفته است به شکلی که قبل از دولت و در ایام گذشته میانگین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ استانداردسازی در حوزه کشاورزی داشتیم که اکنون این رقم به سالانه یک هزار و 100 استانداردسازی در حوزه ماشین‌های کشاورزی، لوازم و تجهیزات رسیده است.

وی بابیان اینکه خوشبختانه به بالندگی در حوزه صنعت داخلی ماشین‌های کشاورزی و لوازم و تجهیزات آبیاری رسیدیم، گفت: نزدیک به ۹۰ تا ۹۵ درصد نیازهای ماشینی و تجهیزات آبیاری با تکیه‌بر دانش داخلی و تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود که این امر مصداق مباحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حمایت از کالای ایرانی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی درباره نقش مکانیزاسیون در افزایش تولید گفت: افزایش تولید حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مربوط به حضور ماشین‌های کشاورزی در عرصه تولید است.

عباسی افزود: در حوزه لوازم و تجهیزات آبیاری در کشور ۳۰۰ شرکت عرضه‌کننده وجود دارد که این شرکت‌ها به سمت آبیاری موضعی، آبیاری کم‌فشار، آبیاری زیرسطحی و به سمت مدیریت مصرف بهینه آب یکی از سیاست‌های بزرگ دولت کاهش تقاضا آب در بخش کشاورزی است حرکت می‌کنند که خوشبختانه در حوزه مکانیزاسیون با توسعه کشاورزی حفاظتی در سطحی نزدیک به یک و هشت‌دهم میلیون از اراضی کشورمان را سالانه حداقل حدود سه تا چهار میلیارد مترمکعب کاهش مصرف آب در کل کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای سال ۹۷ حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون به استان‌ها ابلاغ شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت که ۷۷۰ میلیارد تومان از این اعتبارات با تسهیلات چهار درصد و شش درصد برای مناطق مرزی و برای مناطق غیرمرزی کشور و بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان هم در قالب خط اعتباری شماره شش به استان‌ها ابلاغ شد. به لحاظ سرمایه‌گذاری ما به یک پایداری در حوزه ماشین‌های کشاورزی رسیدیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید