Iranian Agriculture News Agency

آخرین اخبار از شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد در آذربایجان غربی

پرداخت هفت میلیارد ریال غرامت به صاحبان طیور معدوم‌شده

ایانا-البرز : مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در سال 96 بیش از هفت میلیارد و 837 میلیون ریال غرامت به صاحبان طیور بومی و صنعتی معدوم شده ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان پرداخت شده است.

پرداخت هفت میلیارد ریال غرامت به صاحبان طیور معدوم‌شده

به گزارش خبرگزاری ایانا از آذربایجان غربی، کامیار داهیم با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای حمایت از صنعت دام‌پروری و مرغداری استان و بالا بردن بهداشت عمومی جامعه و تأمین بخشی از خسارات وارده به صاحبان طیور بومی معدوم‌شده در بحث کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، اداره‌کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی طی 12 ماهه سال 96 بیش از هفت میلیارد و 837 میلیون ریال غرامت پرداخت کرده است.

داهیم با اشاره به اینکه غرامت پرداختی به صاحبان طیور بومی از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین و در اختیار اداره‌کل دامپزشکی استان قرار گرفته است، گفت: با توجه به تنظیم صورت‌جلسه و تقویم بهای طیور، غرامت به صاحبان طیور معدوم‌شده با حضور نماینده اداره‌کل دامپزشکی استان پرداخت شده است.

لازم به ذکر است، در سال 96 بیش از 83 هزار قطعه طیور بومی و صنعتی در بحث پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان آذربایجان غربی معدوم‌سازی شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید