Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

ایانا-ایلام : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات کشاورزی آذربایجان غربی بر اثر سرمازدگی و یخبندان خبر داد.

خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

 

اسمعیل کریم‌زاده با اشاره به خسارات وارد شده بر اثر سرمازدگی و یخبندان به محصولات کشاورزی در استان آذربایجان غربی گفت: افت دمایی روزهای 27 و 28 فروردین‌ماه سال جاری باعث شد دمای خاک تا منفی 7 درجه کاهش یابد در نتیجه محصولات کشاورزی دچار آسیب شدند.

وی افزود: با توجه به بارش برف در روز گذشته و تداوم سامانه بارشی در روزهای اخیر بر اساس برآورد کارشناسان پیش‌بینی می‌شود این میزان مبلغ خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی ناشی از سرمازدگی و یخبندان  به بیش از 300 میلیارد تومان افزایش یابد که در روزهای آینده متعاقباً برآورد نهایی خسارت وارده اعلام خواهد شد.

کریم زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طبق گزارش‌ها وصول‌شده از شهرستان‌های استان کل خسارت مالی که از وضعیت نامناسب هوا مانند خشک‌سالی، طوفان، باد و سرمازدگی  به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان واردشده است، در حدود 134 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌ها جدید اکیپ‌های اعزامی برای برآورد خسارت در طول فروردین‌ماه سال جاری از محل حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و تگرگ در حدود 12 میلیارد و 900 میلیون تومان، باد و طوفان 13 میلیارد و 900 تومان  و خشک‌سالی 104 میلیون تومان به محصولات زراعی و باغی استان خسارت واردشده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه خسارت سرما در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه‌دار استان اعم از سیب و انگور اتفاق افتاده است، برآورد نهایی خسارت پس از میوه دهی محصول و دیگر بررسی‌های میدانی تهیه و گزارش تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید